Se enkelt indlæg
Gammel 17-10-2005, 00:36   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Sylter regeringen ledige flekser

Citat:
Hejdien skrev:
Citat:
Merete Hornecker skrev:
Hej

Jeg ved ikke hvem det er fra Lafs der har udtalt at regeringen har "syltet" de 11.000 ledige fleksjobbere.
Som formand for Lafs kan jeg sige, at det ikke er noget vi fra bestyrelsen har udtalt os om, så vidt jeg er orienteret.
Der skal ikke herske tvivl om at vi fra Lafs er enig i at det er et stort problem at der er så mange af de som er visiteret til fleksjob der er ledige, derfor har Lafs også henvendt sig til Arbejdsmarkedsudvalget for at høre hvad de har af tanker og forslag til etablering af flere fleksjob, både i det private og det offentlige, vi er meget bekymret over de udtalelser om stramninger som regeringen har i støbeskeen, vil ramme personer der er visiteret til fleksjob og som endnu ikke er kommet i arbejde.
Lafs har fået foretræde for Arbejdsmarkedsudvalget i slutningen af oktober, hvor vi vil fremlægge nogle af de problemer vi ser der er for de mange ledige fleksjobbere. Vi er også interesseret i at få fokus på at ledige fleksjobbere der bliver syge, ikke bliver overført til sygedagpenge, men fortsætter på ledighedsydelse i den periode de er syge. I Lafs har vi mange eksempler på at personer der er sygemeldt og på ledighedsydelse bliver kostet rundt fra den ene arbejdsprøvning efter den anden, uden hensyn til at man faktisk er syg, folk bliver "truet" med at ledighedsydelsen bliver taget fra dem hvis de ikke møder op.
Merete Hornecker
Tak for din oplysning, og mit indtryk var heller ikke at vi var syltet (endnu) men jeg kan godt blive lidt nervøs når jeg ser hvad regeringen udtaler og hvad de brygger på pt..

Som også ZZZzzz skriver så er der også en del kontanthjælpsmodtager som er visiterede til fleksjob, og som bliver ramt hårdt af de samme sanktioner som andre kontanthjælpsmodtagere, sidst jeg læste en opgørelse over ledige fleksjobber var der iblandt dem 2000 kontanthjælpsmodtagere.
Er det noget LAFS tager med i sine overvejlser og i deres møde med arbejdsmarkedesstyrelsen ?

Jeg er selv en af kontanthjælpsmodtagerne ( det vil sige at min kommune for år tilbage satte mig på den særlige ledighedsydelse for at undgå at jeg blev ramt af netop kontanthjælpsloftet, men jeg ved også godt at så snart der kommer en ny sagsbehandler så vil man søge at tage mig af den ydelse igen.)

Kommer der noget på LAFS side om jeres møde med arbejdsmarkedsstyrelsen ?

Repræsentere LAFS kun folk på ledighedsydelse eller kan det også betale sig for kontanthjælpsmodtager at melde sig ind?

Jeg har for ganske nylig selv være på kursus og her var der ikke mange der kendte til LAFS Inkl mig selv.
Når vi henvendt til jobkonsulenter spurgte efter foreninger hvor vi flekser kunne være med, blev vi kun henvist til CABI.

Jeg har for ganske nyligt selv skrevet til jer (da jeg opdagde at i eksisterede) og bedt om at blive meldt ind hos jer..

Kunne det tænkes at vi her på siden satte noget på forsiden om LAFS ? har i noget matriale eller præsentation af jer selv som jeg evt kunne sætte på ? sådan at måske flere flekser blev opmærksom på at i var her og at de kunne melde sig ind hos jer ?

Hvis i vil have noget på siden så er i velkommen til at skrive til mig privat og jeg skal sørge for at det bliver sat på !!
hej
Jeg var ude på Christiania på grundlovsdag til LA, LAFS, og mange andre og jeg snakkede lidt med en ved bordet som sagde det til mig.
Jeg blev ikke så overrasket over det ,fordi der er så mange der venter og venter...nå men, jeg ville så gerne at der kom flere FJer herind , da jeg tror der er mange som føler sig udenfor da vi jo er få.... og det er ikke så tit man møder en FJer...jeg tror der er mange som har noget at tale om...
Så vil jeg gerne spørge dig Merete hvad du tror der vil komme af stramninger i fleksjobordningen?
Jeg er bekymret for det.:|
Ved du hvornår ændringerne kommer og skal der være folketingsdebat om det og hvornår ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat