Emner: flexjob
Se enkelt indlæg
Gammel 14-12-2010, 00:00   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Monalisa Se meddelelser
Det jeg ikke kan finde ud af er, om de tager ledighedsydelsen fra mig og jeg så ender på kontant hjælp, eller det kun gælder nye visiteret, vis lovforslaget bliver vedtaget, er så meget forvirret.
Som det er nu, bliver du ikke bare sat på kontanthjælp. Hvis du nu f.eks. var i job og selv siger op, så får du ikke ledighedsydelse....

Og du behøver ikke være så nervøs for at miste ledighedsydelse, når du allerede er på det nu.

Men du kan læse de forskellige initiativer, som der er foreslået i forbindelse med reformen.

Et af initiativerne i forslagene (læs i den link, jeg har sat ind i den her tråd) er dog bla., at de vil nedsætte ydelsen fra 91 til 89 % af dagpengesatsen. Jeg vil tro, det kun vil gælde for de fremtidige fleksjobbere og ikke de nuværende - dog også for dem, som er i job nu og vil efter reformen, når den træder i kraft, så vil de nok få den her ydelse på 89 %.

Det at de vil have det skal være midlertidigt i 5 år i fleksjob-ordningen for folk under 5 år betyder ikke, at man automatisk bliver sat på kontanthjælp. I dag bliver man f.eks. allerede revurderet, om man fortsat er berettiget til fleksjob efter kun 1 års ledighed i løbet af 18 mdr., så jeg selv kan ikke se så megen forskel her.

Men som sagt, INTET er afgjort... Det er kun forslag... Det kan vare et stykke tid endnu, før der kan ske noget. Jeg hørte selv Inger Støjberg i et interview, at de først kommer i gang med at arbejde videre med reformen til foråret 2011... (hvis hun altså fortsat mener det) Så der er lang vej endnu.

Jeg personligt synes godt om nogle af forslagene og andre mindre positivt. For lovene har været alt for kompliceret, når det gælder fleksjob.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat