Se enkelt indlæg
Gammel 07-12-2010, 16:38   #1
Hanstad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
Hanstad er ny på vejen
Skal jeg søge kontanthjælp??

Jeg har kæmpet en (måske forgæves) kamp med min kommune for at få bevilget fleksjob. Jeg har udtalelser fra 2 psykiatere, der mener min tilstand er stationær (stress-sygemeldt i 3 år og har fået diagnosen bipolar sindslidelse), kommunens egen lægekonsulent mener det samme. En psykolog og en neuropsykolog mener, at jeg har muligheder for - ved den rette behandling - at komme tilbage til arbejdsmarkedet. Jeg er arbejdsprøvet i to omgange. Sammenlagt i 1 år og 2 måneder. Jeg nåede op på 12 timer ugentligt ved sidste arbejdsprøvning.

Jeg er smidt af sygedagpenge - med henvisning til, at alle forlængelsesmuligheder er udtømte og man vil ikke give mig revalidering, fleks eller pension. De VIL have mig på kontanthjælp og i arbejdsprøvning igen.

Jeg har det sådan, at søger jeg først kontanthjælpen (hvilket nok er umuligt, da jeg sidder i ejerbolig) - så har kommunen fået mig placeret. Jeg synes, at jeg hører til under sygedagpenge-afsnittet og ikke under kontanthjælpsafsnittet. Men er min mistanke mon korrekt - eller sker der ikke noget ved at søge??

Hvad siger I??

KH.
Jacob
Hanstad er ikke logget ind   Besvar med citat