Se enkelt indlæg
Gammel 02-12-2010, 09:08   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sunnydob Se meddelelser
Nu er reformen jo stadig kun et forslag, der ikke er vedtaget!

Kan nogle venligst svare på nedenstående spørgsmål:

Hvad skal der til for at reformen bliver til virkelighed?

Skal der stemmes om den ad en eller flere gange?

Hvornår sker det?

Hvornår vil reformen i værste fald kunne blive gældende?

Taler vi om en måned, ½ år...?
Da det er et forlig og det ligger i forligskredsen skal følgende partier blive enige ...

SF-S-RV-V og K

Når de så er blevet enige så vil det som curls skriver skulle i folketinget og stemmes igennem med 1 og 2 behandling ..

Ingen kan sige hvad der kommer til at ske og hvornår ...

Nogen har jo ligefrem den teori at der ikke kommer til at ske noget på denne side af et valg, DF er jo ikke med i netop det her forlig og ingen fra venstre fløjen ønsker at have dem med, så hvis der skal laves noget uden om forligskredsen kræver det at man tager og ophæver forliget og det er god skik at det medføre et valg... (men med den nuværende regeringer er intet sikkert de er lidt hævet over god opførelse moral og kutyme )

Du kan jo kigge på SU reformen hvor man lige nu er løbet ind i problemer fordi man ikke kan blive enige i forligskredsen ...

Jeg tipper på at det samme kommer til at ske her, men det er bare mit tip ..

MEN det er vigtigt at man holder sig for øje at man ikke bare kan rende til DF og hente flertallet i denne sag da det er et forlig ....

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
2. -3. behandlinger..... Jeg tror, det er lidt svært at sige, hvornår det ville kunne blive en realitet. Hvis der ikke er så mange ændringer hen ad vejen, så måske ca. ½ år?

Tjek ind her: http://da.wikipedia.org/wiki/Behandling_af_lovforslag
Det er noget der ligger i forligskredsen

Ingen af os kan vide hvad der sker (da oppositionen er mere end stille omkring deres meninger og hensigter ) men mon ikke de kan løbe ind i noget af det samme problem som med SU reformen .. en ting er jo hvad V og K kommer frem til en helt anden ting er hvad der virkelig er flertal for

Men mon ikke det kan ende i noget ala det her http://www.radikale.net/kirstenthoma...forligskredsen
  Besvar med citat