Se enkelt indlæg
Gammel 27-11-2010, 23:53   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af emilie Se meddelelser

Så jeg ville bare høre om der er mig der føler at sagen bliver syltet fordi jeg er utålmodig eller om de virkelig er langsomme.
Du skriver ikke hvad du lever af, men hvis du er på ægtefælleforsørgelse eller kontanthjælp er der en økonomisk gevinst (for kommunen) ved at sylte dig.

Hvis du ved, at der er hvad der skal være i din sag for at få fp, så kan du selv søge.
Ved at bede om aktindsigt kan du tjekke, om alle relevante lægepapirer er i din sag (ting kan forsvinde i det system).
Under nyttige links er der en formular du kan benytte til at bede om aktindsigt.

Når du så har tjekket at der er hvad der skal være, så kan de aflevere et brev på kommunen med denne ordlyd:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Navn og cpr.nummer."


Så har kommunen 3 mdr. til at afgøre om du skal have fp.

Du bør aflevere brevet personligt, og bede om en kvittering på at de har modtaget det.

Der kommer sikkert nogen og uddyber, og med flere kommentarer.
Jeg kan kun skrive med en hånd i øjeblikket, så det er lidt bøvlet.

Men her kan du læse pensionsloven, §17 er når du selv søger, §18 er når kommunen søger: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126569
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat