Emner: ny herinde
Se enkelt indlæg
Gammel 26-11-2010, 22:42   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af solstråle Se meddelelser
hej allesammen

jeg er ny herinde. Forsøger lige at skrive et indlæg her og se om der er "hul" igennem..

det er altid lidt svært at starte i et helt nyt forum her på nette syntes jeg.at finde rundt i systemmet .

Nå men jeg er kvinde på 40 år. Min tanke med at søge herind er, at jeg gerne vil finde et nyt job. Jeg arbejder pt. i fleksjob hos min mand på 4. år kontor men vil gerne finde et job hvor jeg kan få nogle kollegaer og blive lidt mere almindelig arbejder igen. Det er frit og fleksibelt hos min mand men jeg trænger til at kunne klare mig selv økonomisk og vil derfor gerne have et nyt job.

Jeg er uddannet pædagog og tænker at det er det jeg måske skal igen..

Men hvor faen finder man et job... hvordan griber jeg det an.. syntes det er lidt svært det hele, da jeg ikke har arbejdet og haft job siden 1999. jeg er tilkendt 15 timers fleksjob i 2006.

nå men lige nok for nu. nu fik jeg da taget mig sammen til at melde mig her og tale med andre i samme situation.

solstråle
Hej velkommen til.

Du skriver, at du arbejder på 4. år hos din mand, men samtidig skriver du, at du ikke har arbejdet og haft job siden 1999? Det forstår jeg ikke lige, at det hænger sammen....
Måske kan du forklare mig det?

Du kan søge uformelt (skrive ansøgninger til virksomheder, du finder interessant) og søge ledige stillinger, bla. på http://www.ijobnu.dk/sw44934.asp.
Måske den her stilling som pædagogisk konsulent er noget? Arbejdspladsen ligger i Ballerup: https://job.jobnet.dk/jobbanken/SeAn...eID=0&iLanID=0

Når et firma er interesseret i at ansætte dig, skal du kontakte kommunen/din jobkonsulent, så de kan få ordnet papirene, før ansættelsen og start finder sted. Kommunen har også ansvaret for at finde den rette mindste overenskomst i det område, du vil arbejde i, men du kan selv forhandle dig til en højere løn.

Du nævner, at du er pædagog. Mange af dem er ofte offentlige stillinger. Prøv at søge på www.offentlige-stillinger.dk. Hvis der findes en deltidsstilling, så prøv at søg den alligevel, hvor du så i ansøgningen så lige kan nævne, at du er visiteret fleksjobber.

Krisetiden er nok ikke ovre her i Danmark, så man må nok bevæbne sig med lidt tålmodighed.

God jagt efter det nye job!

Sidst redigeret af curls; 26-11-2010 kl. 22:52.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat