Se enkelt indlæg
Gammel 22-11-2010, 23:46   #1
Luckyluka
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Luckyluka er ny på vejen
Har jeg ret til nogen ydelse overhovedet?

Jeg vil høre om der ikke er nogle herinde på K10 der har forstand på det her med social retten. Min historie er lige som så mange andres lang, og ikke særlig opmuntrende .. Jeg er 37 år , og har flere diagnoser, bla, bipolar affektiv sindslidelse, social angst, og nervøs personlighedsstruktur. Jeg har desuden hypermobileled, med smerter til følge (HMS) og kronisk trætheds symdrom i musklerne. Og jeg er under observation pga en anden lidelse man ikke ved hvad er P.T. muligvis epilepsi. Jeg har arbejdet inden for det ufaglærte , rengøring blandt andet, men pga mit helbred har jeg langsomt gennem årene trappet ned, og trukket mig tilbage fra arbejdsmarkedet. Omkring 2000 prøvedede jeg at omskole mig selv via vuc for at prøve noget nyt, men gik ned pga mine sygdomme og fik kraftig tilbagefald i sygdom´. Jeg søgte revalidering ved kommunen, og fik afslag. Tilbage til rengøring, sygemeldes igen, sådan har jeg kørt til at jeg sidst arbejdede i vinteren 2007. så kunne jeg ikke mere gik helt ned . Jeg søgte hjælp fra kommunen igen, og en resourse profil blev påbegyndt i foråret 2008. Kommunen fandt hurtigt ud af at jeg ikke var egnet til at arbejde på det ordinære arbejdsmarkede, så de snakkede om flex, eller pension. Det her var i 2008 som sagt. Og jeg fik ikke sygedagpenge, da jeg jo ikke var blevet sygemeldt direkte fra en arbejdsgiver. Men havde trukket mig tilbage og i løbet af de ca 4-5 måneder det tager mig at komme oven på en dyb depression , selv søgt kommunen. De nævner at vi skal have fundet ud af om jeg skal have et flex job eller skåne job, eller en pension i værste fald. Og det forløb, hvor den resourse profil er blevet udfyldt har så taget 2 år, og jeg har ikke fået penge hverken ledighedsydelse eller sygedagpenge eller kontanthjælp ( min mand tjener for meget til det ) men jeg synes det er længe uden en afklaring eller? Jeg mener kan det være rigtig at jeg ikke får nogen udbetaling fra dem. Håber der er nogen der kender noget til loven på det punkt??

På forhånd mange tak
Mvh D.
Luckyluka er ikke logget ind   Besvar med citat