Se enkelt indlæg
Gammel 01-10-2007, 13:19   #36
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser

MAIL AF 1.OKTOBER 2007 - FRA SOCIALMINISTER KAREN JESPERSEN

Kære Benny Gerhard


Tak for dine breve af 17., 19., 23., 26. og 27. september 2007.


Jeg har læst beskrivelsen af dit livsforløb, fra du i 1983 blev invalideret ved en trafikulykke.


Du beskriver, at du efter genoptræning fra 1988 har boet i egen bolig med hjælp fra din kommune, men at kommunen i 2001 traf afgørelse om at nedsætte antallet af støttetimer. Den afgørelse klagede du over, og jeg kan se, at du siden en nævnsafgørelse i 2005 har fået hjælp hele døgnet.


Som jeg forstår dine breve, mener du, at du har krav på en større erstatning fra kommunen, fordi du selv har afholdt udgifter til hjælp. Du mener i den forbindelse, at kommunen har gjort forkert brug af en lægekonsulent ved sine afgørelser.


På den baggrund har du ført en erstatningssag mod kommunen ved Østre Landsret. Landsretten har imidlertid ikke givet dig ret i, at du har krav på erstatning.


Du ønsker nu at indbringe erstatningssagen for Højesteret. Samtidig vil du anlægge sag mod kommunens lægekonsulent. Du kan imidlertid ikke få fri proces, og Procesbevillingsnævnet har afslået bevilling til, at erstatningssagen indbringes for Højesteret.


På den baggrund beder du mig om at gribe ind. Samtidig kan jeg forstå, at du har indbragt sagen for Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol.


Som du allerede ved fra en række breve fra Socialministeriet, kan hverken ministeriet eller jeg imidlertid træffe afgørelse om en kommunes brug af lægekonsulenter, ligesom jeg ikke har nogen indflydelse på Procesbevillingsnævnets afgørelser eller afgørelser om fri proces.


Jeg har respekt for, at du har ønsket at få prøvet, om du havde krav på erstatning. Det er imidlertid nu afgjort ved de danske domstole. Jeg håber derfor, at du efterhånden kan blive tilfreds med, at du nu får al den hjælp, du har krav på.


Med venlig hilsen


Karen Jespersen

Atter en socialminister der kryber uden om.

Jeg har bedt Karen Jespersen om, at igangsætte en "tilsynssag" mod kommunen. Det er Gladsaxe Kommunes behandling af min sag, der skal grundigt undersøges og intet som helst andet!


Benny Gerhard

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 01-10-2007 kl. 13:26.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat