Se enkelt indlæg
Gammel 19-11-2010, 08:22   #18
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
[QUOTE=Webmaster;134823]Der er et problem med at fortælle sin sagsbehandler at man optager mødet.....

Dette fordi vores "kære" ombudsmand har udtalt at en sagsbehandler godt må nægte at deltage i mødet hvis det bliver optaget...

Jeg kan dog ikke lige forstå hvor har har den hjemmel til at udtale sig sådan....
QUOTE]

Jeg synes det er fornuftigt alt det du skriver, og jeg har heller ikke haft held i loven til at finde hjemmel til ovenstående. Men måske er det et spørgsmål om hvor deres "personlige grænse" går?.
Der er ingen tvivl om at jeg heller ikke ville synes at det var sjovt at blive optaget uden at jeg vidste det, og der er vel ingen tvivl om at det i sikkert de fleste tilfælde vil være et ekstra stress-moment for sagsbehandleren. Desærre burde det bare ikke forholde sig sådan. Deres job taget i betragtning, burde alt i en samtale med borgere kunne "tåles" at blive optaget.
Men HVIS de har ret til at nægte, så har jeg et spørgsmål,:
Har borgeren ret til at kræve at optage samtaler? Skal de i så fald give borgeren en anden sagsbehandler der tillader at blive optaget eller f.eks. nægte at holde møder og lade alt foregå skriftligt eeller hvordan?
For hvis de bare siger nej til borgeren, så kan borgeren joh bare sige okay, men jeg har også ret til at optage dig skjult, så måske vælger jeg at benytte mig af den mulighed, og så skal sagsbehandleren jo ikke være ret kvik for at regne ud at vedkommende optager alligevel, og hvordan står man så?
Kan sagsbehandleren så nægte at deltage i samtalen fordi h*n "måske" bliver optaget?
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat