Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2010, 20:42   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Mener I at jeg skal have indhentet en psykiatisk speciallægeerklærnig når jeg aldrig har fejlet noget psykisk?
Ja, ikke fordi jeg tror du er syg, men fordi tvivlen allerede er opstået, og den vil kommunen hænge sig i til det modsatte er bevist (måske endda flere gange) før du får fred på den front.
Du foreslår selv, at du opsøger en psykiater, god ide af flere årsager, den første er at kommunen helt sikkert vil indhente status fra denne, nok er det ikke en uvildig speciallægeerklæring, men det er tæt på at være næsten lige så godt. En anden grund er at du beskriver at du er ved at gå ned psykisk, du vil via psyk nu, kunne dokumentere at det er pga din skiftede livssituation, det er gået galt og IKKE! noget du hele tiden har fejlet, for du vil risikere kommunen får det fremstillet på den måde.

Citat:
Er det normal procedure i alle sager om sygdom?
Normal og normal... men rigtig mange oplever det

Citat:
Jobcenter har flere gange forsøgt at bilde mig ind at der findes love som ikke eksisterer, og efterhånden som jeg har fået sat mig mere og mere ind i loven, og har argumenteret imod det de har sagt er de blevet musestille, og så skyndt sig at skifte emne.
Du skal vende dig til at det IKKE er dig der skal bevise, men dem. FORLANG at at de fremsender lov samt § der siger at xxx (hvad det nu er de påstår)

Citat:
Og mener I at jeg vil kunne opnå at få førtidspension på foreliggende grundlag?
Nej Undskyld, men det tror jeg ikke, end sige jeg er ret sikker, desværre.
Din sag vil blive hjemsendt på baggrund af forkert sagsbehandling, dvs kommunen får besked på at det er en ommer. En anden grund er netop at der er stillet tvivl om din psyke (du er ikke afklaret). Endnu en er at arbejdsprøvning lægeattester osv osv er forældet (og jo det bliver de efter ca et år)

Citat:
Jeg vil gerne bede om nogle gode råd, og gerne navn på evt. virkelig god advokat.
Advokaten kan jeg ikke hjælpe dig med, men råd dem findes der et helt hav af, så mange at jeg altså tit glemmer et eller andet:

Optag samtaler se bla mere her http://www.k10.dk/showthread.php?t=15256&page=2

Besidder, ALDRIG alene til møder og aldrig tale i tlf med dem.

Klag så snart du har beviserne, men husk ved den søde grød at kunne bevise.

Der er flere du kan kontakte og bede om hjælp, bla duhk.dk

Når du aflevere papirer, er de vigtige for din sag, så forlang kvittering (jeg benytter det ikke, men har heller aldrig haft brug for det ud over at jeg slet ikke kan møde op pga angst)

Ven dig til at skrive at hvis du intet har hørt inden den og den dato (giv den 14 dage til 4 uger alt efter vigtigheden) betragter du det som et afslag, eller du går ud fra at xxx (hvad det nu er, men til din fordel) lige som jeg har skrevet i linket omkring optagelser. På den måde tvinger du dem mange gange til at hive fingeren ud, og giver dig selv klage-frister/muligheder, som de intet kan stille op imod, med mindre naturligvis at de ser af at reagere.

Jeg gætter på du har en rimelig nu aktindsigt, hvis jeg var dig ville jeg gå den i gennem, stemmer notater og udleverede sagsakter? Hvis ikke så forlang at få det brakt i orden (og henvis gerne til den sagsakt du har for meget, eller den notat der siger at en sagsakt mangler)

Din RP bør vist også opdateres, det bør du FORLANGE at den bliver.

At du ikke aner hvem pokker der er den ansvarlige for din sag, er bare overhovedet ikke ok, den ikke bare bør, men skal du smide til borgmester OG hele kommunalbestyrelsen, hvor du henviser til alle de datoer, du kan huske at du har bedt om at få svar på det spørgsmål. Skriv gerne at borgerrådgivningen ikke har haft held med at få svar på det.... så skal du bare se løjer, de der kommanulrødder der sider helt sikkert nogen som absolut er enig med dig i at det bare slet ikke er ok.

Du kan også vælge at salme alt sammen du har, både bevisligt og ikke bevisligt, stille det op på en overskuelig måde, og så kontakte tilsynet (statsforvaltningen) jeg ved godt der står at de først ser på sager efter afslag, men er tingene gralle nok (og det sys jeg din lyder til) så tager de altså ikke den bestemmelse så højtidelig.
Det er i øvrigt dem der fører tilsyn med om kommunerne overholder gældende lov.

Sidst men ikke mindst er det altså vigtigt at du sætter dig ind i arbejdsevne metoden og de love du hører under, her under retssikkerheds loven... gå ind under nyttige links, der er massere at gå i krig med at få læst. Nej du kan ikke huske det hele, det er heller ikke meningen, men det at have læst, når man så står midt i det, så... hov jeg læste da vist et eller andet om dette, ind og find det (med tiden bliver man bedre til at huske hvilke love der ca indeholder hvad, ud over at man selvfølgelig kan spørge her i forum )
Brug ved den søde grød de §§, men samtidig skal du huake at det er kommunens pligt at bevise, og ikke din, så vend dig til at forlang at få af vide hvor du kan finde det, også fordi det gør det hele meget nemmere for dig selv, for om så de har ret, fortæller de KUN det der kommer dem til gode, resten skal du selv finde, og der har de jo så lige henvist dig til hvor du skal starte med at lede.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat