Se enkelt indlæg
Gammel 12-11-2010, 11:58   #3
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Førtidspensionister lukkes ude fra sociale fællesskaber
Førtidspension skubber ikke bare folk helt ud af arbejdsmarkedet, men også fra sociale fællesskaber. Nyt speciale sætter fokus på marginaliseringen af førtidspensionister.

men hvor ville jeg gerne have at nogen ville sætte et lign. fokus på dem som sidder fast efter sygedagpengene og inden førtidspensionen. Alle dem i aktiveringssystemet som bliver fastholdt i tomrummet mellem annerkendelsen af sygemeldte med potentiale som arbejdskraft reserve og ft pensionister på glemslens hylde.
Nu er det bestemt ikke alle førtidspensionister der lukkes ude af fællesskabet(hvad der end menes med fællesskab).

Enhver har selv ansvaret for ikke at kede sig, og har selv ansvaret for at udfylde tomrummet, når nu ens tid ikke mere kan bruges på arbejdsmarkedet og et arbejdsfællesskab.

Ikke èt sekundt har jeg kedet mig eller følt jeg var uden for et fællesskab, bortset fra et arbejdsfællesskab, er man åben selv så kan nye muligheder åbnes.

Når en dør lukkes, så må der "bare" åbnes en ny.

Jeg føler ikke at jeg står uden for noget fællesskab, og en hurtig rundspørgen hos de F.T pensionister jeg selv kender, viser, at de heller ikke føler hverken kedsomhed eller tomrum.

Så det speciale, en eller anden har skrevet - kunne være interessant at læse. Evt. henvise til et link.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat