Se enkelt indlæg
Gammel 21-10-2010, 14:19   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af knudsen Se meddelelser
banken vil ik hjælpe og og kommunen vil heller ik da jeg har et indskudslån i forvejen.kender noen andre steder man ku låne til indskud ?og det i citatet om i boligstøtteloven er mulighed for yde lån til indskud gælder det osse hvis man har et i forvejen og hvor ka jeg evt finde mer vide om det?
Alt efter hvorfor du skal flytte er der mulighed for at låne efter socailloven §81
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214


Jeg havde også et boligindskudslån i forvejen men fik et alligevel så det er nok en vuderings sag , og kender flere andre der har fået boligindskudslån selv om de havde i forvejen ...

Men hvergang har der været specielle grunde til at man har haft brug for det ..

Feks en der er flyttet fra lejlighed med trappe til lejlighed uden trappe pga handicap, der kunne der godt gives et boligindskudslån ..

Min husleje ville falde med 1500 kr ved flytning og det ville være et mere sikkert sted for mine børn at vokse op (havde problemer med en bande der var efter min søn ) og så kunne der godt bevilliges et boligindskudslån mere.

Kender til en trejde der betaler 200 kr om måneden ved at de trækker i hendes boligsikring til hendes boligindskudslån og hun kunne også godt få et til..

Jeg fik blankt afslag på boligindskudslån over telefon og jeg fik det så da jeg bad om at få det på skrift med ankevejledning så håber du har bedt om det ...

Og ellers kig på det her


§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.
  Besvar med citat