Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2010, 21:08   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Jeg selv har HMS (hypermobilitetssyndrom) og store problemer med bækken og hofte. Nogle dage kan jeg gå fint, andre dage humper jeg rundt og kan kun lige akurat det jeg SKAL. Grundet bækkenet kan jeg ikke længere køre med manuelt gear uden min hofte skrider så jeg ikke kan gå Derudover er det svært at komme ind og ud af bilen hvis den er for lav. Da min økonomi er så dårlig pga mit helbred så er det kun hvis kommunen kan hjælpe mig at jeg kan få en bil med de ting. Og da jeg har så store problemer med helbredet er jeg meget afhængig af en bil, er alene med 2 børn der skal køres til ene og andet.
Det du nævner ovenstående, her har du mulighed for at få lavet specielle indretninger i din bil, nu hvor nævnet bøvlet med den manuelle gear grundet din hofte.
Måske kan du få indrettet en automatgear.

Det kan du søge som hjælpemiddel i din kommune. Det kan ske, at sagsbehandleren skønner, at det er nødvendigt med en invalidebil fremfor indretninger.

Jeg fandt den her side, som er meget fin - 10 trin på vej til invalidebil:
http://www.jensbuus.dk/7631.cms

Det er korrekt med, at normalt skal man have en kort gangdistance for at få bevilget bil, men de skal se på det hele, altså funktionsnedsættelsen. Det kommer helt an på, hvad funktionsnedsættelsen er, og hvor svær den er osv...
Alle sager skal vurderes individuelt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat