Se enkelt indlæg
Gammel 18-10-2010, 17:12   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
først vil jeg sige, velkommen her til siden

-dernæst, må jeg bede dig om at opdele dit indlæg lidt mere da vi er en del herinde som har svært ved at hjælpe når vi ikke lige kan fatte hvad der blir spurgt om, jeg er deriblandt

Kan forstå at du først og fremmest bekymrer dig om du kan få kontanthjælp hvis ikke der sker en forlængelse af dine sygedagpenge?
(giver dig lige linket herindefra ang forlængelse af disse: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop -bare i tilfælde af)

At søge og modtage kontanthjælp beror på en INDIVIDUEL vurdering OG det er så sandt som det er sagt: har du OMSÆTTELIGE værdier for mere end 10.000 kr, ja, så kan man ikke modtage kontanthjælp, om man er enig eller ej, i lovgivningen!

Jeg skriver udtrykkeligt omsættelige værdier for deri ligger løsningen!

Kan du/i få solgt huset? og HVIS det blir solgt, ligger der nogen gevinst/friværdi i det?

At du ejer en halvdel i et sommerhus ja, det er jo en værdi og der må du se om du og din bror kan finde ud af om det reelt har en markedsværdi og derfor måske også en friværdi = omsættelig værdi(tror desværre ikke at kommunen ser det som et arveforskud, uanset hvad)

Suk, ja, det er altid lettere at sætte sit "forbrug" op, end det er at sætte ned!

For at kommunen skal kunne vurdere OM du er berettiget til kontanthjælp ja, da skal du kunne dokumentere hvilke værdier du har -eller ej!

Håber at alt går ok for dig og ellers ved du jo nu at k10 eksisterer, skulle du have brug for yderligere

Ps: tjek også om du evt har en form for Kapitalpension, der er også en max grænse for hvor meget man må have på denne før kommunen kan gøre krav på at du opbruger det den evt overstiger med, indtil grænsen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 18-10-2010 kl. 17:16.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat