Se enkelt indlæg
Gammel 17-10-2010, 04:26   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
ikke enig

hej

jeg er altså ikke enig.

Lægekonsulenten er underlagt autorisationsloven.

min argumentation

-Kommunallæger kaldes lægekonsulenten for i overenskomsten
-Når man er ansat af kommunen er der overenskomst med PLO (læge organisation)
- Man kan kun være underlagt overenskomsten når man har læge autorisation

Jeg kan ikke se hvordan en kommune lægekonsulent kan være frataget autorisationsloven, for godt nok er der muligheden for at midlertidigt frasige sig ens autorisation, men det harmonerer jo ikke med at man så også kan være ansat i kommunen uden denne autorisation, for der er jo netop krav om overenskomst med lægeforeningen og de må jo så heller ikke anvende ordet LÆGE i deres titel

Jeg har været inde og kigge på sundhedsstyrelsen.dk og laeger.dk (lægeforeningen), og som jeg ser det så skal man såfremt man oplever ukorrekt lægekonsulent udtalelse i ens sagsbehandling, herefter anmelde lægekonsulenten til sundhedsstyrelsen, hvor denne konsulent i værste fald kan miste sin autorisation, og selvfølgelig er under straffeansvar.

Og som ansat i en kommunal forvaltning skal lægekonsulenten også overholde kommunens love dvs forvaltningsloven og retssikkerhedsloven.

......har jeg ret!!!

....ser frem til kommentarer fra jer her på k10.

.....overenskomsten er vedhæftet

hilsen
jan
Vedhæftede filer
Filtype: pdf lægeforeningen - ansættelsesretsligt ansvar.pdf (16,1 Kb, 895 visninger)
Filtype: pdf Lægeautorisationsloven LBK nr 1350 a 17122008.pdf (163,8 Kb, 978 visninger)
Filtype: pdf Vejledning_praksiskonsulent_JR (pdf).pdf (49,7 Kb, 1101 visninger)
__________________
Mvh
Jan

Sidst redigeret af shylock; 17-10-2010 kl. 04:29.
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat