Se enkelt indlæg
Gammel 16-10-2010, 09:05   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Næh - ikke hvis vedkommende f.eks er en person med Downs syndrom.

Det er vigtigt for personer med den genfejl, eller for et hjerneskadet ungt menneske at have lidt socialt samvær med andre mennesker og/eller føle sig værdsatte og nyttige og en del af den "normale" verden.

Det får de tit, ved at være "fejedrenge" på et beskyttet værksted 4-6 timer om dagen 2-4 dage om ugen, altså en samlet arbejdstid som rent faktisk ville matche et fleksjob.

På "mit" Revasted, da jeg blev afklaret - der var en del unge mennesker på "arbejde" hver eneste dag, ikke for at arbejde som sådan, men for alle bigevinsterne skyld - alternativet var, at de ville gå til i ensomhed og isolation.

Så for min skyld må folk gerne "arbejde" 37 timer uden det trigger mig, det er ikke timerne som sådan der er afgørende.
Hvorfor skal en person med Downs syndrom ikke have et fleksjob til en normal løn?

Skal de gå og arbejde 'gratis' blot fordi de har en genfejl, og så bare feje det ind under tæppet med flosklen, at de ellers ville gå til i ensomhed og isolation?

Det synes jeg GODT NOK er en sørgelig tankegang

I mit univers er folk lige, og de svageste skal behandles med respekt og værdighed (og god løn på lige vilkår), og ikke blot rende rundt som 'fejedrenge' .......blot fordi de måske ikke selv har evnen til at sige fra.


Sidst redigeret af Ninja; 16-10-2010 kl. 09:08.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat