Emner: Flexsjob
Se enkelt indlæg
Gammel 11-10-2010, 17:47   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af NKF Se meddelelser
Hej, jeg mangler hjælp!!!

Efter en arbejdsskade er jeg deltids sygemeld, hvor jeg arbejder 25 timer om ugen. Jeg har været deltidssygemeldt fra januar. Efter 8 måneder på 25 timer kommer jeg frem, at det er for mange timer, at jeg er nødt til at reducere timer antal til 20 arbejdstimer om ugen. Jeg har fået at vide, at kommunen har vurderet, at min arbejdsevne er varig nedsat og jeg vil være berettiget til fleksjob, men før visitationen vil de afprøve mig på en helt anden arbejdsplads end jeg er i arbejde. De forlanger, at jeg melder mig syg på fuld tid for at kunne deltage i deres "afprøvninger" og "fleksjob klub" for at søge efter en arbejdsplads, som vil gerne have mig til et job afprøvning.

Ifølge LBK Nr. 1428 af 14/12/2009, kapitel 13 § 70, stk.2.

Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.

Hvilke "tilfælde er det åbenbart formålsløs at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen".

Findes der en mere detaljeret beskrivelse at denne paragraf i andre bekendtgørelser m.v. og cirkulærer m.v. til denne lovbekendtgørelsebekendgørelse

M.V.H.

NKF
Alle andre muligheder skal være afprøvet = Det svarer til f.eks. job på alm. vilkår, dvs. at man godt kan arbejde 37 timer. Det kan være revalidering, hvor man f.eks. kan omskoles til et andet fag via en ny uddannelse.

Kriterier for at få et fleksjob kan læses her:
http://www.clh.dk/?id=1474#c4002

Desuden fortæller paragraffen selv, at andre afprøvninger fra samme lov (dvs. de forskellige tilbud, der kan få folk tilbage til arbejdsmarkedet) skal være afprøvet.

Jeg vil synes, det er en god idé at sygemelde dig på fuldtid, da man så kan vise, at man ikke kan varetage et job på fuld tid. Men er du i fagforening? Tag lige en snak med dem om det. Man kan dog også være deltids-fleksjobber. Det kan man også læse her (pjece om fleksjob) fra side 8 under emnet Job på fuldtid?: http://www.clh.dk/fileadmin/template...fleksjob19.pdf

Håber det hjælper lidt på dine spørgsmål. Pjecen er også god at læse igennem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat