Se enkelt indlæg
Gammel 28-09-2010, 21:15   #114
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Har du ikke haft en lign. under din eller dine pensionsordninger ? Pt. er min TAE midlertidig, men skulle gerne blive varig når jeg får pension. I pensionsforsikringen skriver de dog: " vi minder om, at kommunen vurderer retten til disse ydelser ud fra begrebet arbejdsevne, og at arbejdsevnebegrebet ikke er det samme som erhvervsevnebegrebet i dine forsikringsbetingelser". Jeg har før prøvet at undersøge hvad det egentlig betyder og om det vil kunne betyde at de ikke vil til kende mig deres ydelse varigt. ?? Måske ved Timeguest noget herom. ??Dem der udbetaler TAE til mig har dog været meget medgørlige, pt. fortsætter de bare udbetalingen indtil jeg får tilkendt ftp. fra kommunen, de behøver ikke mere end den lægelige dokumentation de fik tilbage i 2007.
Jeg får udbetalt invalidepension fra mit pensionsselskab. Måske er det, det samme som TAE, jeg har bare ikke hørt den betegnelse før. Jeg er ikke så meget inde i det, da min mor sørgede for det hele på mine vegne

Jeg tror ikke du skal være bekymret. Jeg ved ikke hvilket selskab du er i, men jeg får fra Lærerens Pension, og de har været SÅ søde og medgørlige. Ikke det mindste problem eller forsøg på at snyde mig. Min pension har ingen tidsbegrænsning, så længe jeg ikke er selvforsørgende uden arbejdsevne, så helt uafhængigt om jeg får fp eller ej

Engang var reglerne for opnåelse af invalidepension og førtidspension det samme - indtil kommunerne ændrede deres regler og tilføjede arbejdsevnemetoden. Det er derfor man kan opnå invalidepension men ikke førtidspension, på trods af at invalidepensionen netop er baseret på de samme papirer som kommunen har. Du har derfor ingen grund til at bekymre dig mere over denne sætning vedr. arbejdsevne- og erhvervsevnebegrebet, da den i bund og grund bare betyder det, jeg lige har forklaret

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Nå mht. til mig, der skal jeg nok forsøge, at gøre det så kort som jeg kan, men det bliver nok ikke nemt, for det er lidt indviklet. Jeg ser egentlig mig selv som en Cér. Jeg er og har altid været en stærk person føler jeg, men det er måske også dem der knækker nakken. Jeg har dog altid først tænkt på andre frem for mig selv. Har meget svært ved at sige fra og sige nej og det kan jeg stadig have. Jeg bliver på en arbejdsplads selvom det til tider er uuholdeligt og man bør søge væk.
Det lyder som mig selv!
Jeg fik foretaget en arbejdsspykologisk undersøgelse af kommunen, da jeg var i arbejdsprøvning, som netop konkluderer at jeg bliver for længe i ting, og ikke formår at sige fra, og at det derfor gør mig mere sårbar. Det kunne måske have været en fordel hvis du også havde haft sådan en test. hvis, mod forventning, du ikke får tilkendt fp nu, synes jeg bestemt du skal insistere på sådan en undersøgelse

Udfra TG's opstilling, skulle jeg også mene, jeg er en C'er, da jeg altid har kæmpet indædt og stædigt. Men jeg tror ikke det skal forstås i forhold til den styrke vi kæmper med, men mere i forhold til hvor meget vi kan holde til! Ergo må vi være A eller B, da vi endte med at blive syge af kronisk stress
C må være den, der ikke bliver syg, selvom han oplever samme stressbelastning som os. Fordi vi har en skrøbelighed/sårbarhed som gør os mindre modstandsdygtige, enten medfødt eller skabt via opvækstbetingelser

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Derefter nåede jeg 10 - 12 timer, men det var ikke nok for min chef, hun ville pludselig have en på 25 timer. Kommunen og jeg blev så enige om, at vi skulle finde et nyt sted hvor jeg skulle klare 15 timer, men det holdt slet ikke, i marts 2009 gik jeg fuldstændigt ned med flaget og røg på psykiatrisk skadestue med tvangs tanker og havde det så smerte fuldt at det ikke kan beskrives. Arbejdsprøvningen var kulminationen på min nedtur.
Igen parallel til mig. Vi forsøger at leve op til de krav, der er blevet stillet, til dels fordi vi gerne vil 'behage', til dels fordi vi jo selv er interesseret i en løsning. Resultatet er bare at vi, igen, presser os selv ud over vores formåen, og ender med at blive endnu dårligere end vi var før. Havde jeg ikke haft det fulde ansvar for mine børn, var jeg også blev indlagt dengang

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Herefter blev det til søgning af pension og det har jeg fået overbevist mig selv om, at det bare er det bedste for mig. Jeg keder mig overhovedet ikke herhjemme og syntes faktisk, at jeg har rigeligt at se til. Dette til trods for, at mine unger primært bor hos deres far. Jeg kan ikke klare at have dem så meget, som en mor jo ellers har. Dette til trods for, at jeg så betaler børne penge og går glip af den højeste bolig sikring, men sådan må det være når nu det er det bedste for mig og børnene.
Er dine børn flyttet hjem til faderen efter du har fået det dårligt? Og hvis tilfældet, har det slet ikke nogen betydning i din sag?
Jeg tænker med gru på den sag fra en anden tråd om veninden, som fik at vide hendes børn skulle i pleje, så hun kunne klare en arbejdsprøvning. Det er som om at børns tarv slet ikke bliver varetaget, endsige får nogen som helst opmærksomhed
Hvordan er det i din sag?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat