Se enkelt indlæg
Gammel 23-09-2010, 13:36   #44
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Tusinde tak Hexi det har gjort mig lidt klogere, da vi ejer vores hus og gerne vil flytte til england, som i normale fald ville gøre mig begrænset skattepligtig, det vil sige jeg slipper for at betale kirkeskat. Men da enhver kan melde sig ud af folkekirken så kan jeg jo bare gøre det hvis den ene procent er så vigtig. Min engelske sociale pension er ikke skattepligtig i Danmark. Så det vil ikke gøre den store forskel skattemæssigt for mig om jeg bor i Danmark eller i England.

Problemet er huset som vi måske ikke når at få solgt, men vi håber vi måske kan leje det ud, netop med en 3 årig lejekontrakt, lejerne forpligter sig ikke i 3 år, kun ejeren af huset.

Men jeg kan godt se at det er en anden problemstilling for Solost. For mange vælger jo netop Tyrkiet da det gør en skattefri, så hvis man vil halvdelen af tiden i Danmark og den anden halve nede sydpå, så er den bedste løsning nok at man forbliver registreret i Danmark, og så lejer en ferielejlighed i spanien eller tyrkiet eller grækenland i 4 - 5 måneder hver vinter, hvor de er rigtig billige og tit har specielle tilbud til pensionister. Der tror jeg ældresagen kan hjælpe med information, da rigtig mange fokepensionister gør netop det for helbredets skyld. Men man kan også henvende sig til rejsebureauer, de ved også tit om sådan noget.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat