Se enkelt indlæg
Gammel 23-09-2010, 10:34   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu ved jeg ikke om du har afleveret indsigelser til kommunen men ellers vil jeg lige anbefale dig at læse her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det er jo desværre rigtig nok som Andersine skriver at de kan stoppe for dine sygedagpenge som de gør det nu, men der er jo ikke nogen grund til at lade dem slippe for nemt så se om der ikke er en af § du kan bruge, jeg ved ikke hvad det er du fejler eller om der er nogen mulighed for at kommme tilbage til ordinært job , men måske det var en ide lige at kigge på § 27 stk 3

Og under alle omstændigheder så skal kommunen overholde retssikkerhedsloven §7a og det lyder det jo ikke som om de har helt styr på (8 dages varsling ) så den skulle du måske også lige kigge lidt nærmere på

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning
.

hvad ang at melde sig ledig, du kan sagtens tage på jobcenteret og sige at du skal søge kontanthjælp og derfor skal melde dig ledig men at du kommer direkte fra sygedagpenge og stadig er sygemeldt .. så ved de i jobcenteret hvad du skal gøre , du skal naturligvis ikke stå til rådighed for et job ..
  Besvar med citat