Se enkelt indlæg
Gammel 20-04-2006, 09:58   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: flexjob og ferie

Citat:
kathleen skrev:
Jeg er ansat i flexjob og optjener 25 feriedage årligt. Kan det passe at hver gang jeg tager 1 feriedag trækkes jeg 2 feriedage fordi jeg er på flex??Jeg er aflønnet for 37 timer men arb kun halv tid.
Hej Kathleen.
Og velkommen til

Her er hvad der står om ferie



Hvordan skal feriedage med ledighedsydelse modregnes i lønnen for fleksjob?

Det antal dage, man holder ferie på ledighedsydelse, vil blive trukket i lønnen. For de dage får arbejdsgiveren ikke tilskud. En person i fleksjob på fuld tid, har 25 fremmødetimer om ugen

Der holdes 2 feriedage med ledighedsydelse. Man bliver trukket i løn for 2 dage, beregnet ud fra fuld tid.

der står også

Man har ret til at holde ferie med feriegodtgørelse eller løn for det antal dage man har optjent. For de resterende feriedage har man ret til ledighedsydelse.
Man har ret til at holde 25 feriedage om året med feriegodtgørelse / ledighedsydelse i et ferieår.
Det første år man er ansat i et fleksjob afhænger feriedagenes antal af tidspunktet for ansættelsen.

Så nej jeg kan ikke ud af det der står om ferie nogen steder se at det skulle være sådan at du skal trækkes to dage for en dags ferie..

Du skal huske at du faktsik er ansat på fuld tid, det er så dit skånehensyn der gør at du arbejder på nedsat tid.

Når du skriver at du trækkes to dage for en dags ferie er det så i løn eller er det i antal dage (sådan at du kun har 12½ dags ferie)

Det står jo også : Man har ret til at holde 25 feriedage om året med feriegodtgørelse / ledighedsydelse i et ferieår
Hvis du så trækkes 2 dage så har du ikke de aftalte 25 ferie dage..

Håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt ellers må du lige skrive igen

VH
Hejdien
  Besvar med citat