Se enkelt indlæg
Gammel 21-08-2010, 09:51   #2
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg har fået revalidering - men reglerne kan jo være ændret! Desuden er praksis forskellig i kommunerne. Chokernede men sandt!

Jeg fik dækket udgifter til bøger. Der skal være et dokumenteret behov for bøgerne = undervisningsstedet skriver under på, at bøgerne er nødvendige for undervisningen.

Jeg fik et tilskud til transport over 24 km. Jeg kan ikke huske taksten, men det er ikke noget man bliver rig af
Man skal dokumentere, at man faktisk har været på undervisningsstedet på de dage, som man søger transportrefusion for. Jeg udfyldte et "transport-skema", som så fik et stempel og en underskrift fra undervisningsstedet.

Man kan låne nødvendige hjælpemidler til at klare undevisningen fx stol, hæve-sænkebord mm.

Nogen kommuner betaler nærmest alt og kræver ikke synderlig meget dokumentation for udgifterne. Jeg næver i flæng; kopier (en ikke ubetydelig post), diverse kontorudstyr... Min kommune betalte bestemt ikke den slags ting, hvilket jeg i grunden synes er fair.



Jeg kan ikke huske det med §§. Det hele kørte af sig selv, da jeg var godkendt til revalidering

Sidst redigeret af Solen; 21-08-2010 kl. 09:53. Årsag: forglemmelse:-)
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat