Se enkelt indlæg
Gammel 16-08-2010, 23:13   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der skal være MEGET tungt overvejende grund for at en kommune kan tvinge en FP i gennem, uden borgerens egen accept.

§ 19 stk 2
Citat:
Grundlaget for en afgørelse om førtidspension skal bestå af ... stk 2 en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem. Redegørelsen skal udarbejdes i samarbejde med den pågældende, og dennes egen opfattelse af forholdene skal udtrykkelig være anført
Dvs vil man ikke FP, har kommunen pludselig et KÆMPE arbejde forand sig for at bevise at ens arbejdsevne er mere end alm nedsat inden for ALLE arbejdsområder, og lige så et kæmpe arbejde med at bevise at fleks bare ikke er en mulighed (og husk der ikke er minimums timer) et arbejde de fleste kommuner vist helst vil betakke sig for.

Her vil de meget gerne FP, men de tør squitte tage kampen med mig, for de ved jeg kan bevise at min arbejdsevne ikke er nok nedsat (jeg kan sågar fremlægge skriftlig bevis på timeantal) de har ikke lægeudtalelser der er enige (tvært om de anbefaler alle fleks)

Så her er de mere end velkomne til at forsøge at tvinge en FP i gennem, for det vil betyde der endelig sker noget fornuftigt i min sag (at jeg endelig vil blive vurderet korrekt... jeg er bla ikke arbejdsprøvet, fleks har ALDRIG! været på tale osv osv) samtidig med at jeg ret hurtigt kan bevise at fleks er den åbenlyse hylde til mig, både via beviserne på timer, men også via lægepapirene, som alle entydigt peger på fleks.

Man kan altid komme op med et eller andet de ikke har afprøvet, altså klage over § 18 med henvisning til at det ikke er alle arbejdsfunktioner der er afklaret, og at de derfor ikke kan vide om man kan klare fleks inden for det fag/funktion = de får ikke sagen i gennem, da det jo er ALT der skal være afprøvet.... så at tvinge en FP i gennem, vil være umådelig svær, hvis borgeren ikke selv ønsker det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat