Se enkelt indlæg
Gammel 03-08-2010, 09:51   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeps Popiae jeg er født hurtigt ha ha ha

fandt lige det her også , som måske kunne være en rigtig god ting lige at gemme til alle der står for at skulle i en arbejdsprøvning


Citat:
9. Arbejdsevnebegrebet fokuserer på en borgers muligheder for aktuelt eller i fremtiden at blive i stand til at udføre arbejdsmæssig beskæftigelse. Det afgørende er, hvad en person kan - eller kan bringes til at kunne - vurderet i forhold til enhver form for arbejde på arbejdsmarkedet. Der skal derfor ikke alene ses på eventuelle tidligere erhverv, eller på personens ønsker til et bestemt erhverv men derimod bredt på nuværende og fremtidige beskæftigelsesmuligheder.

Da der er tale om en meget bred arbejdsmarkedsorienteret tilgang, følger det også, at der i helhedsvurderingen af borgerens situation skal ses bredt på de forskellige arbejdsmarkedsrettede ressourcer, en borger måtte have, se punkt 22 for gennemgangen af ressourceprofilen.

Ved vurderingen af ressourcerne (arbejdsevnen) skal restitueringsmulighederne overvejes. Fx kan en fysisk eller psykisk handicappet borger ved varetagelse af et job/fleksjob blive så fysisk eller psykisk afkræftet, at vedkommende varigt ikke vil være i stand til at restituere sig. Dette skal indgå i vurderingen af, om den pågældende er i besiddelse af en reel arbejdsevne, som kan benyttes på arbejdsmarkedet.
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19705#K2

Og her må man så spørge ind til, skaber min arbejds prøvning et reelt billede af min arbejdsevne når man til side sætter ting som arbejdstid i forhold til smerter, er der mulighed for på feks, fleks marked at finde et job hvor man kan være i fire timer hvor af de tre foregår i konstante smerter evt i en sofa eller en seng ... ?

Og findes disse job vil de så pege på dem ?
  Besvar med citat