Se enkelt indlæg
Gammel 26-07-2010, 17:53   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis bare sagsbehandlere og andet godtfolk (jobkonsulenter, lægekonsulenter mf) bare STARTEDE med at tale TIL klienterne, istedet for ned til klienterne, og begyndte at udvise lidt mere forståelse, med menneskelighed og finføling, så tror jeg det hele kunne blive mere udholdeligt!
Vi er mange der er blevet direkte ANGSTE for sagsbehandlere, jobcentre og alm breve fra kommunen, og som sidder med hjertet i halsen og sveden perlende på panden hvis de vil i kontank, simpelthen fordi vi er blevet udmyget, nedgjorte og vurderet i hoved og røv, og har følt os mistænkeliggjort, utilstækkelige og meget andet, fordi vi har haft den 'frækhed' at være syge. Med andre ord, hvis de begyndte at behandle os med respekt og medfølelse, og liiige forklare os alle tingene én gang til og i behageligt tempo og empatisk tone, så kunne vi komme rigtigt langt sammen! OG det koster ikke noget, det er gratis og alle vil vinde noget ved det.

Idag har man jo nærmest vundet i lotteriet hvis man får tildelt en sød sagsbehandler som man føler tillid til!!
Det burde da være en menneskeret at få en sød sagsbehandler der kan hjælpe én når man har det lidt svært i forvejen. Men istedet kan man risikerer at få en krampe der piller een ned, så man går fra mødet noget nær grådkvalt og mildest talt rådvild og med følelsen af at stå mutters alene......

Det eneste jeg kunne drømme om, er noget mere forståelse overfor syge og svage mennesker!
Og istedet for at kaste os rundt efter forgodt befindende, så hjælpe os til en breddere forståelse. Vi kæmper jo med så meget, dårlig økonomi, en svær sag, sygedomme, smerter og har ofte svært ved at kunne overskue for meget på én gang, og kommunen gør det jo ikke lettere!!!

Sidst redigeret af Ninja; 26-07-2010 kl. 17:58.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat