Se enkelt indlæg
Gammel 05-07-2010, 11:08   #15
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Det er noget værre hø.. både at det foregår men så sandelig også med sådan et TV indslag..

Først... de der uheldige elementer af sundshedshjælpere.. deres faglighed må være på et meget lavt niveau.. de burde for eftertiden kun stå ved et samlebånd med papkasser!!!

Jeg er SSA og har arbejdet både i hjemmeplejen og på plejehjem.. og de eneste gange jeg er kommet før hjem som udekørende dagvagt er hvis der var +tid på min konto.. og så ville det kun være på ca 15 min ..

De sidste 10 år inden jeg blev syg arb. jeg på plejehjem aftenvagt.. og jeg kan godt skrive under på at jeg snildt kunne bruge 9-10 timer på en vagt..
Der skete jo altid noget uforudset lige inden nattevagten kom... som bare skulle klares..
Tja.. når jeg sidder og skriver dette her, så kan jeg sørme godt forstå at jeg har kronisk stress og er slidt ned til sokkeholderne + andre dårligdomme... men dengang var jeg jo "ung" og tænkte ikke over hvordan og hvad det kunne ende ud med... de gamle skulle sørme ikke lide under at jeg sommetider følte mig som et gammelt skrog.. det skulle jo bare arbejdes væk!!

Sådan et TV-indslag vil gøre at ligeså snart at folk ser en hjælper i kittel i supermarkedet, så er der dømt snyd og du stjæler tid fra kom. og de gamle..
De glemmer lige at det heldigvis ikke er alle der er nogle fjolser og klaphatte!!

Men der er altså noget i den TV-udsendelse der ikke virker korrekt..
Jeg ved godt at vi kun så et lille klip af en 8 timers vagt... gad vide hvordan det er blevet klippet til...
Ret mig hvis jeg husker galt.. men der blev sagt at de gamle fik 4½ min i snit på sådan en vagt.. og det tror jeg så ikke kan være korrekt..

Nå hvis I læser netaviser i dag, så er der noget der viser hvorfor der blev holdt så lange pauser..
http://jp.dk/indland/article2117325.ece - det er ikke snyd og bedrag det hele..

Jeg ser gerne at der bliver ryddet totalt op i de brådne kar der er .. men det skal ikke ske via en eller anden sensationslysten avis eller TV..

Kh
Lone

Sidst redigeret af Lunasdatter; 05-07-2010 kl. 11:42.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat