Se enkelt indlæg
Gammel 12-06-2010, 17:02   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen en vejledning er også en lovtekst (sådan da), så den burde jo også være rigtig....

Men jeg tænker faktisk, at det ikke giver nogen mening, hvis sygemeldte ledighedsydelsesmodtagere (langt ord) ikke også skal forbi sygedagpengeloven... de har vel ret til samme afklaringer som andre har, og i § 12b står der kun noget om kontaktforløbet...
De er jo i princippet syge eller har en varig nedsat arbejdsevne i forvejen, når de er blevet fleksjobber ( i mine øjne Jeg tænker mere på, at de skal ikke i "systemet" igen, når de allerede er blevet afklaret, inden de blev fleksjobbere. Hvis du kan følge mig.. hmm

Men prøv at se på den her afgørelse nr. 17-10 fra ankestyrelsen om stop af ledighedsydelse. En kommune havde behandlet sagen efter sygedagpengeloven, men ankestyrelsen skriver citeret:


"Vi bemærker i den forbindelse, at bestemmelsen i lov om aktiv socialpolitik § 74 a, stk. 5, henviser til reglerne om sygeopfølgning i lov om aktiv socialpolitik § 12 b. "

Kan nu også se, at der i den ankeafgørelse står noget om at følge op efter sygedagpenge, men ikke hvad... måske misforstår jeg det, de skriver.

Sidst redigeret af curls; 12-06-2010 kl. 17:04.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat