Se enkelt indlæg
Gammel 12-06-2010, 16:35   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Puh, jeg kan ikke helt finde sammenhæng i det.

De paragraffer du henviser til, taler ganske rigtigt om, et særligt kontaktforløb, men hvis jeg kigger på sygedagpengelovens vejledning, så ser det nærmere ud til, at det er en tilføjelse til sygedagpengelovens opfølgning og ikke en erstatning... ? Men det ville da virkelig være noget bureakratisk vrøvl, hvis der skal laves en sygeopfølgning to steder?

Ledighedsydelsesmodtagere, har aldrig fået ydelsen sygedagpenge, men de plejer at være under sygedagpengeloven, ligesom dagpengemodtagere bliver det, og det står da også stadig i sygedagpengelovens vejledning....

Hmm, jeg tror lige jeg skal snakke endnu mere med fleksjobkonsulenterne på mandag, for det kan jeg altså ikke finde hoved og hale i!
Nu er vejledning jo også kun en vejledning. Det er loven, man skal gå efter.

Kan godt forstå det kan virke forvirrende. Tror også mange kommuner laver fejl i den slags sager, for de er ret komplekse.

Men jeg tænker på, at når en fleksjobber som er i job og bliver syg, så er det sygedagpengene her jobcentrene skal refundere til arbejdsgiveren.

Jeg fandt lige den her:

Bekendtgørelse af lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel
§ 25 Stk. 2. Til personer i fleksjob, jf. kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, afholder kommunen udgifterne til dagpenge under sygdom, jf. § 1, stk. 3.

Så jeg mener, at sygedagpengeloven kun kommer ind vedr. fleksjobbere, når en ansat fleksjobber bliver syg, hvor arbejdsgiveren har ret til refusion af sygedagene.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat