Emner: Revalidering
Se enkelt indlæg
Gammel 16-05-2010, 11:34   #9
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Info...:o)

Puha hold en god tone, jeg tror nu at folk svare på bedste vis på mit spørgsmål men for en ordens skyld her kommer lige lidt info Og et ekstra spørgsmål.

Dette er sendt til jobkonsulenten.

"Der er truffet afgørelse om at bevillige hende tilbud efter Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats §32 + §42 til vedlagte job plan.

Uddannelsen art: Virksomhedsoptræning inden for kontor/adminstration.

" Det drejer sig om en kvinde på 36 år som er gift og har 3 mindreårige børn. Kvinden er uddannet klinikassistent som hun ikke længere kan bruge idet hun har varige skånehensyn som medfører at hun ikke kan arbejde i akavede arbejdsstillinger. Gunell er en personlig kompetent kvinde der ønsker at genindtræde på arbejdsmarked med støtte til at finde de rigtige jobfunktioner. Har selv foreslået at blive sidemands opkvalificeret inden for kontorområdet med henblik på at søge kontor/adminstration - da disse anses og vurderes forenlige med hendes skånehensyn.

Gunell mener ikke selv at hun vil kunne arbejde 37 timer men vil gerne have lov at starte langsomt og med alle skånehensyn imødekommet og arbejde sig opad i timer for at finde frem til det timeantal hun kan stille sig til rådighed for arbejdsmarked med.

Gunell lider af kroniske led og muskelsmerter uden yderliger behandlingsmuligheder."


Dette står bla i jobplanen.

"Gunell er uddannet klinikassistent og har arbejdet som sådan i en årrække. Skiftede branche på et tidspunkt og har siden arbejdet som omsorgsmedhjælper"

"Gunels helbred magter ikke længere de skæve arbejdstillinger som kræves af en klinikassistent og arbejdet inden for social og sundhedsområdet

Gunell har varige kroniske lidelser - og anbefales ikke at påtage sig fysisk krævende arbejde, samt mulighed for at variere sine arbejdsstillinger over. Ligeledes bør hun undgå repitativt arbejde.

Gunell foreslår selv en opkvalificereing af sine klinikassistentuddannlese med en mere allround kontor/adminstration overbygning - sidemandsoplæring- for en periode.

Det er aftal med Gunell at hun fra d. 1/5-2010 er omfattet revalideringbestemmelserne jf. LAS §46 med kompentationsbehov for støtte til udvikling af timer fra start på ugentlige 20 timer og opad. Der skal i starten være indlagt en ugentlig rekreationsdag efter nærmere aftale med gunell.

Gunell er omfattet af regler for løntilskud jf LAB § 52 idet hune er udenfor normal uddannelses alder, har hjemmeboende børn under 18 år og mangeårig tilknytning til arbejdsmarked."

Det er min sag i grove træk, de 52 uger på sygdgp. er lige sluttet her d. 30/4-2010 og jeg er overgået til revalideringsydelse. Skulle have være i gang d 1/5-2010 men de har ikke lige haft tid på joncenteret så venter at skulle i gang d 1/6-2010 istedet.

Jeg vil gerne prøve at se hvad jeg kan og magter. Kunne jeg selv vælge på "fritvalgs hylden" vil jeg tro at et flexjob ville passe godt til mig, da jeg tvivler på at komme over de 20 timer. Men vi må se hvordan det går, jeg går i hvertfald helhjertet i gang.

Mine lidelser og diagnoser er fibromyalgi, hypermobilitet, spiserørsbrok, galdesten og panikangst.

Knus Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat