Se enkelt indlæg
Gammel 25-04-2010, 07:57   #9
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Kære du.

Sikke et svært liv, du har haft de seneste år. Jeg tænker som en anden herinde: kognitiv terapi - og det kan ikke gå hurtigt nok.

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor - men jeg har selv været meget, meget glad for at gå på fobiskolens 10-ugers kursus mod angst (panik- og social) og fobi. Kommunen betalte!

Herinde fik jeg så mange brugbare (og nemme) værktøjer mod angst, at jeg nu kan færdes blandt folk igen, stå i kø i supermarkedet, tage en elevator, rulletrappen, tog, bus og hvad ellers uden at have oplevelsen af at skulle dø eller blive dødeligt udmattet som at have løbet marathon.

http://www.wattar-gruppen.dk/fobisko...fobiskolen.htm

Artikel i femina om 10-ugers kursus: http://www.wattar-gruppen.dk/om_cent...016%202008.pdf

Det er 7-8 år siden jeg gik på Fobiskolen og det har været noget af det mest virksomme jeg har prøvet mod angst. Og når man kommer meget af angsten til livs, letter depressionen faktisk også. Jeg kan stadig opleve angst i spidsbelastningssituationer, men ved hvad jeg skal gøre og er ikke længere "angst for angsten". Hvis jeg skal sætte tal på, har jeg omkring 30 % angst tilbage - men er kureret for de 70 %. Og det er bestemt at foretrække frem for et living hell med 100 % angst.

Jeg ved du har gået til psykolog og haft glæde af det, så jeg tror, du er indenfor målgruppen til et kursus på en fobiskole. Jeg syntes det var fantastisk at blive undervist og høre kursister og lærere fortælle om nøjagtigt de samme symptomer som jeg troede jeg gik rundt og var helt alene om. Det bedste var at få redskaberne til at tackle angsten. Man får også individuel terapi under forløbet og det fik jeg helt utroligt meget ud af!

Jeg håber, det løser sig for dig på bedste måde.

Hvis du bor i København er du velkommen til at kontakte mig privat.

PS. Med hensyn til din fryg for mødet med psykiateren (som jeg ikke kender) tænker jeg på, om det kan være en idé, at du skriver et brev, hun kan læse mens du er der? Du siger, du er svær at læse som person - men på skrift lykkes det dig utroligt præcist at formulere, hvad du oplever som dine problemer og barrierer Ingen herinde er vist i tvivl om, hvordan det er at være dig - og du skriver så godt, at jeg er helt sikker på, det vil forstås af alle andre mennesker også!

Mange venlige hilsener fra

Nabokone

Sidst redigeret af Nabokone; 25-04-2010 kl. 08:03. Årsag: ps tilføjet
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat