Se enkelt indlæg
Gammel 25-04-2010, 00:18   #7
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hej..tro mig jeg kender alt for godt hvad du skriver ...
nogle af dine ord er taget ud fra mit liv..
Jeg har diagnosen : svær/kronisk depression ,panikangst af høj grad samt psykotiske tanker ..Har været syg i 5 år ,kostede mig en indlæggelse i starten på 1år på phykiatrisk afdeling ...
Jeg kunne i starten ikke huske hvem jeg selv var ..og var præget af en angst der gjore jeg ikke kunne mærke min egen krop samt var i det dybeste hul af bar sorthed .

Det der reddet mig var tanken om at hvis man begik selvmord kom man jo i ******* ...og jeg følte jeg allerede var der da jeg var længst nede ..så at der var et ******* der var værre end det på jorden ..ja så turde jeg simpelthen ikke at tage chancen

Man kan jo ikke gå til en psykiater uden at tage imod medicin ...??
så ved ikke rigtigt hvad de har skrevet om mht dig (da ikke at tage medicin er at ikke tage imod de behanlings muligheder der er )

Håber du får noget kognetiv terapi??

Du skal huske at tanker der kommer mht at du føler du er i vejen osv er en del af sygdommen(syge tanker) ..ja det er først når man har prøvet at være psykisk syg at man finder ud af hvad selve hjernen kan gøre /spille et puds på en

Jeg har altid tænkt at sådan en ting som hjernen er jo utrolig hvad den kan gøre og hvordan den er skabt ..så der er ikke noget at sige til at Den også kan gå i stykker /blive syg ....

Jeg har været syg i 5 år ...hvor jeg i den tid har været indlagt ,kommet tilbage til mit gamle arbejde /mistede mit gamle arbejde og her tilsidst har jeg været sygemeldt i 2år ..
Siden jeg for 4 måneder siden sagde til min psykiater at nu måtte kommunen godt gå ind og finde ud af hvad jeg kunne klare ..har jeg nu fået henvisning til fleksjob og den næste praktik skal vise hvor meget jeg kan klare af timer ..

Ville lige skrive lidt så du evt kan sammeligne lidt ..
Jeg er på en del medicin den dag i dag ..men slet ikke i samme omfang som jeg engang har været i ...(ja de skønne bivirkninger ) men hellere leve på medicin (ja har også 2års kognetiv terapi bag mig ..og skal på stolpegården for at få lidt mere) end ikke at kunne fungere overhovedet ...

Bag mig har jeg den bedste læge og den bedste psykiater i verden ..de har altid stået bag mig 100%,det er også rigtig vigtigt ...at der er nogle der bare LYTTER

At du har sådan nogle negative tanker ..og hvis du ikke selv kan vende dem om ville jeg helt klart prøve at finde ud af hvad for noget antidepressiv medicin der hjælper ...(prøvede også masser slags før jeg fandt det der var bedst for mig (hvis jeg ikke havde ...var der tale om elektrochock ) så jeg var heldig jeg fandt noget .....

Når jeg har haft det værst har jeg de værste tanker ...og når jeg har det ok ..kan jeg slet ikke forstå at jeg har tænkt som jeg gjore ..

Man kan ikke se at man nogensinde kan få det godt igen ..men læs hvad jeg skriver : DEt kan du godt få ..du kan bare ikke se fremad når du har det skidt ..

Da jeg havde det værst ville jeg gøre alt for at få det bedre ..så når man er nede i dybet er man ligeglad hvad der skal til ..elektrochock eller medicin ..

Det at have en deprission er jo faktisk phykisk OG fysisk for du mangler noget seritoni i hjernen og det kan pillerne hjælpe med at producere igen ...

Sidst redigeret af Stezu; 25-04-2010 kl. 21:16. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug venligst REDIGER-funktion ved tilføjelser
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat