Se enkelt indlæg
Gammel 19-04-2010, 18:18   #317
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du skal i hvert fald ikke gå og slå dig selv oveni hovedet med noget som helst, så længe du har fulgt de råd og pligter du er blevet bedt om! Resten må være de officielles ansvar!

Men kan da hilse og sige, at vi jo trods alt er nogle stykker, der rent faktisk gerne vil hjælpe, men det kan jo være lidt svært, hvis vi ikke ved, hvad der er brug for hjælp til...

Nu ved jeg ikke, om du har en af de gode sagsbehandlere, men hvis du har, så prøv at lægge kortene på bordet, ift. de ting du har sagt nu her.

Spørg f.eks. om de kan anbefale en læge hvor der sker noget (de ville jeg f.eks. godt kunne gøre for mine borgere, jeg skal nogen gange bide mig hårdt i tungen for ikke uopfordret at sige til folk, at deres læge ikke kan bruges til noget!), sig, at du er frustreret, fordi du egentlig gerne ville arbejde alt det du kunne, men at du bare ikke kan se andre udveje end pension og det er svært for dig og din ellers gode arbejdsidentitet (en rigtig god måde at arbejde sig uden om det der med signalet - for det er rigtigt, at det ikke er et godt signal, hvis man starter med at sige pension, men det er jo på den anden side heller ikke et godt signal, hvis du opfører dig som om du overhovedet ikke har nogen realitetssans).

Du kan jo evt. sende det som mail/brev til et oplæg til din sagsbehandler inden et møde, så hun har noget at forberede sig på.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat