Se enkelt indlæg
Gammel 11-04-2010, 22:30   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nogle gange kan det faktisk være en fordel at vente lidt med at tage på skadestuen hvis man har en mistanke om at noget er brækket.

Hvis man kommer for hurtigt, når bruddet er helt nyt, kan man meget nemt risikere at et evt. brud bliver overset.
Hvis man derimod venter nogle timer er der sædvanligvis sket det, at brudfladerne har forrykket sig lidt i forhold til hinanden.

For et par år siden blev der ringet fra min datters (ca. 11 år) skole, hun var faldet i forbindelse med sjipning og havde meget ondt i foden, så jeg tog selvfølgelig ud på skolen.
Jeg sad så lidt og overvejede situationen, der var jo størst sandsynlighed for en forstuvning og jeg skulle med knægten til tandlæge lidt senere på dagen.

Her skal det lige påpeges, at her i byen har vi kun en skadeklinik, så hvis det viste sig at den var brækket (hvad jeg ikke troede på) skulle vi også til en større by med en rigtig skadestue.

Kunne hun tage med mig hjem i bussen og vi så evt. kunne tage på skadestuen senere hvis den med forstuvningen ikke holdt hmm, eller skulle vi tage en taxa og runde skadestuen med det samme hmm.

Jeg ringede efter en taxa og vi tog direkte på skadestuen, der blev taget et røntgenbillede og jeg fik en seddel i hånden som jeg skulle tage med ned til sygeplejersken, og jeg kunne jo godt se at der ikke stod "ingenting" på sedlen. Der var ikke et brud, men en eller anden lille bagatel (husker ikke betegnelsen), og vi skulle tage til udenbys for at få foden pakket ind. ØV

Jeg fik klaret knægtens tandlægebesøg og tilkaldt mormor som så ku' være ved knægten mens tøsen, krykken og jeg tog udenbys med toget.

Udenbys blev der så taget et nyt røntgenbillede, som nu viste et meget tydeligt brud, som ikke var så lille endda.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat