K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   svar fra lægekonsulenten (https://www.k10.dk/showthread.php?t=8960)

frupia1 19-06-2009 14:08

svar fra lægekonsulenten
 
Og hun skriver hun er enig i hvad de 3 special læger har skrevet, nemlig at jeg ingen ervervs evne har. Men min sagsbeandler siger at det ingen garanti er for at få pension men at vi søger gennem paragraf 18

Hexi 19-06-2009 14:18

Nej det er ingen garanti... men alligevel et godt skridt på vejen, og hvis du også bliver indstillet med anbefaling på en paragraf 18 så kan chancerne nok ikke blive meget bedre for at den går igennem tror jeg :)

frupia1 19-06-2009 14:53

hvor stor er min chance
 
for at få pension.

Min læge- min psykiater og en speciallæge har beskrevet at mit ocd samt min personlighedsforstyrelse er varig og at jeg ingen arbejdsevne har og ikke kan tåle jobtræning.

Min sagsbehamdler og lægekonsulenten er enige i dette og der søges pension gennem paragraf 18.

Hexi 19-06-2009 15:27

Umiddelbart vil min vurdering være at du er så tæt på 100% chance for pension som du overhovedet kan være... :)

Men intet kan selvfølgelig være helt sikkert før afgørelsen er truffet !!!

Ninja 19-06-2009 16:10

Det samme skete for mig, og pensionen strøg lige igennem.

Endda uden arbejdsprøvning:kram:

Morgause 19-06-2009 17:44

Det samme skete for mig, men jeg fik afslag, fordi jeg ikke var arbejdsprøvet (der stod i mine papirer, at det var meningsløst og kun ville forværre min sygdom), så det er ingen garanti, men det betyder i hvert fald, at du står meget stærkere, end hvis de ikke alle havde været enige. Held og lykke. :kram:

popcorn 19-06-2009 19:59

hmm ikke for at tage modet fra dig, men prøv at læse indlæg fra mig " er ved at eksplodere".

frupia1 21-06-2009 20:44

lægekonsulenten skriver
 
at der ikke kan findes flere behandlingsmuligheder, at tilstanden er varig. funktionsevnen uden for hjemmet er nærmest ikke eksisterende og at arbejdsprøvning er åbenlys formålsløs og forbundet med fare for yderligere forværring. Jeg håber godt nok ikke jeg får afslag på pension

Ninja 21-06-2009 22:32

Nej, det skulle da også gå HELT galt hvis du får afslag på dén!!!

Problemet er jo ofte at ens læge og speciallæge ikke er gode nok til at skrive lægeerklæringer og derfor fremstår som tvetydige, som lægekonsulenten hurtigt handler på til skade for klienten.

Altid godt at have lægekonsulenten i ryggen. Og man har ALTID lægekonsulenten i ryggen, hvis ens læge og speciallæger får skrevet erklæringer der ikke kan misforståes og misfortolkes. Min erfaringer er, at det ikke er lægekonsulenterne den er gal med, men ens egne læger der ikke får skrevet tydeligt og direkte at man altså er udenfor rækkevidde....

Hvornår kommer din sag op - hvor langt er du??

frupia1 22-06-2009 07:58

Min sag kommer først til til august for der er lukket i juli. Lægekonsulenten har skrevet som de 3 læger jeg har været ved. At der ingen behandlingsmuligheder er , og min arbejdsevner er ikke eksisterende. Min sagsbehandler siger ellers jeg kan ske at få afslag for jeg er ikke arbejdsprøvet, men både de 3 læger og lægekonsulenten skriver det er formåls løst og til skade for mit helbred.
Så jeg håber den går i gennem


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:01.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension