K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=32574)

Karina75 05-09-2015 09:54

Fleksjob
 
Hej igen. Jeg står nu, i den situation at min sag kommer for rehabiliteringsteam nu her snarest.. Dette er jo skønt efter 5 år - så sker der lidt. Men intet er jo afgjort endnu..

Hvis jeg nu, får tilkendt et fleksjob, hvordan er det så, mht økonomi? Betaler man skat og arbejdsmarkedsbidrag af både løn og fleksløntilskud??

Jeg bliver tilkendt 12 timer om ugen, hvis den bliver godkendt og jeg er fuldt effektiv de timer. Nogen der kan hjælpe med en evt udregning?? Jeg har ingen forståelse for de nye regler overhovedet..

MistyMiss 05-09-2015 14:58

Jeg kan ikke lave den præcise udregning. Mener det er Mik16 der er helt inde i de regler.
Men sådan helt kort forklaret:
Arbejdsgiver betaler for dine effektive timer. Dvs hvis du er der 12 timer, 50% effektivt, betaler arbejdsgiver for 6 timer.
Kommunen supplerer så med det der hedder fleksløntilskud, hvor de supplerer op til hvad der svarer til 98% af ens dagpengesats (hvis man arbejdede fuld tid)

Der står dog også:
"Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. dels af lønindtægten i fleksjobbet, dels af anden lønindtægt, indtil den samlede lønindtægt pr. måned udgør 17.550 kr (2015-niveau), og herefter med 55 pct. Den ansatte i fleksjobbet har pligt til at oplyse kommunen om eget og arbejdsgiverens pensionsbidrag. "
Hvordan det foregår i praksis har jeg ikke styr på :)

Denne beregner skulle vidst passe med de nye regler: https://www.gigtforeningen.dk/hjaelp...regn-din-loen/

Karina75 06-09-2015 22:25

Tak mistymiss.. Ingen andre der kan hjælpe mig her??

jjsonn 07-09-2015 06:17

du vil få fleksydelse og løn for de timer du er aktiv, det kommer jo meget an på hvad du laver, udannelse og hvor menge timer du får løn for

MistyMiss 07-09-2015 07:36

jjsonn
"Fleksydelse minder meget om efterløn. Fleksydelsen er målrettet de mennesker, der er visiteret til et fleksjob og tilmeldt fleksydelsesordningen, og som ønsker at trække sig tilbage fra arbejdsmarkedet, inden de når pensionsalderen. "

Så det hedder flekslønstilskud, ikke fleksydelse :)

Karina75 07-09-2015 07:47

Ok.. Ja jeg aner jo ikk, hvad jeg kommer til at lave.. Har ingen anelse om, hvordan arbejdsmarkedet ser ud indenfor fleks, hvis det er det, jeg får..

Jeg er uddannet ssa, men hvis jeg skal i plejen, så kan jeg ikk arbejde indenfor det fag.. Men medicindosering og injektioner kan jeg varetage.. Men tvivler på, man kan få en stilling udelukkende til det.

Så jeg er meget meget spændt, nervøs og lidt skeptisk mht min fremtid, den ligger pt i kommunens hænder og bliver afgjort nok d. 29/9..

bruger2013 07-09-2015 15:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karina75 (Send 330842)
Ok.. Ja jeg aner jo ikk, hvad jeg kommer til at lave.. Har ingen anelse om, hvordan arbejdsmarkedet ser ud indenfor fleks, hvis det er det, jeg får..

Jeg er uddannet ssa, men hvis jeg skal i plejen, så kan jeg ikk arbejde indenfor det fag.. Men medicindosering og injektioner kan jeg varetage.. Men tvivler på, man kan få en stilling udelukkende til det.

Så jeg er meget meget spændt, nervøs og lidt skeptisk mht min fremtid, den ligger pt i kommunens hænder og bliver afgjort nok d. 29/9..

Det kunne godt lyde som du kunne ende på et ressource-forløb når du ikke er afprøvet i hvor dine ressourcer er udover ssa. Held og lykke.

Karina75 07-09-2015 16:11

Jeg har været ude i 2 arbejdsprøvninger og afprøvet med 10 timer, 12 timer, 14 timer og 16 timer.. Er endt på 12 timer..


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:30.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension