K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Hvem kan ansætte en fleksjobber? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=30241)

jh 14-06-2014 16:09

Hvem kan ansætte en fleksjobber?
 
Nu hvor fleksjob kan være ned til 40 min. om ugen kom jeg til at tænke på, hvem kan egenligt ansætte en fleksjobber?

Skal det være en virksomhed/firma, eller kan en privatperson f.eks. ansætte en flekser til at lufte hund? passe/hente børn? indkøb? osv.

Hvordan ser økonomien ud for en flekser med kun 40 min. om ugen?

stampe 14-06-2014 16:42

Det kan små og store virksomheder.

Prøv evt at sætte tal ind i en lønberegner, du må fx gætte dig til en timeløn.
Fx gigtforeningens beregner.

Nøgne tær 14-06-2014 16:58

Alle der kan ansætte folk på almindelige vilkår, kan også ansætte fleksjobbere.

Hvis jeg var fleksjobber og skulle finde noget minutter til timer om ugen og selv fandt det, så ville jeg nok spørge et vikarbureau eller andet firma om det kunne foregå gennem dem, bare så jeg selv slap for administration.
Mangle pusler med tanken om at blive selvstændig, måske er det måden at gøre det på.

henrikb 14-06-2014 17:47

Alle der har et cvr nummer kan ansætte, det kræver bare at man efter at have fået cvr nummeret så går ind og registrere sig som arbedjsgiver

jh 15-06-2014 16:15

Dvs. at der skal være et CVR nr., ja, det er vel egenligt meget logisk, når jeg lige tænker efter...

Det med vikarbureau er måske en løsning, tak. :)

stampe 15-06-2014 16:17

Mangle pusler med tanken om at blive selvstændig, måske er det måden at gøre det på.


Der er skrappe regler for det og kræver, man i længere tid har arbejdet i egen virksomhed før fleksjobtildelingen.

henrikb 15-06-2014 17:19

Det er stort set umuligt at være selvstændig som flexjobber det kræver men var selvstændig før man blev syg og stadig igennem sygdommen til man bliver flexjobber har virksomheden.
Så eneste mulighed som "selvstændig" flexjobber er at din ægtefælle opretter virksomhed og ansætter dig

jjsonn 15-06-2014 17:35

hvis man tjener mindre end 80000 skal man ikke have cvr nr. men du kan godt ansætte folk, ikke alle er moms reg. men du skal være reg som arbejdes giver

henrikb 15-06-2014 17:40

Hvis man omsætter for under 50.000 kr så skal man ikke momsregistreres men kan heller ikke trække moms fra men hvis man skal aflønne en flexjobber inkl forsikringer, feriepenge, rengskab osv så kniber det med at klare sig for en omsætning under 50.000 kr.
jeg tror ikke på man uden cvr nummer kan ansætte personale

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 308429)
hvis man tjener mindre end 80000 skal man ikke have cvr nr. men du kan godt ansætte folk, ikke alle er moms reg. men du skal være reg som arbejdes giver


jjsonn 16-06-2014 08:04

syntes jeg havde læst det var sat op til 80 men der er 5.

du kan jo godt ansætte en til rengøring/ hundeluftning osv. uden at være moms reg. du skal bare være reg som arbejdes giver og have forsikring på din ansætte og betale a skat. så alle kan endelig ansætte en fleks jobber, hvis de har lyst/mod til det.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension