K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   pension i ny kommune (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28886)

nille60 27-12-2013 20:27

pension i ny kommune
 
hejsa :)

det er ved at være lang tid siden at jeg har været herinde og håber i alle har det godt:)

skal lige høre jer om i ved dette :confused:

da jeg er flyttet og blevet officielt enlig og min pension er rettet kan jeg se inde på borger.dk

er der snakket om at jeg måske skal visiteres til et være sted eller hvad det nu hedder.

får den nye kommune automatisk mine papir osv får har ikke fået mine papir med mig i flytningen desværre.

har hørt at det første år efter man er flyttet er man tilknyttet den gamle kommune kan nemlig se at min skat køre i den gamle kommune, er det rigtigt :confused:

Ninja 27-12-2013 21:06

Du behøver ikke selv foretage dig noget med hensyn til overflytning af din pensionssag. Når Folkeregistret har fået besked om din adresseændring, går der automatisk besked til din hidtidige kommune, der udbetaler pensionen.

Her vil man oversende din sag til tilflytningskommunen, der så overtager udbetalingen.

Noget andet er så, at der i al social lovgivning står, at man har pligt til at oplyse om ændringer i sine forhold.

Man må jo sige at en flytning er en ændring, så jeg vil nu alligevel råde dig til at underrette din hidtidige kommune.

Hvis du modtager andre ydelser, f.eks. boligsikring, skal du underrette, da denne jo skal stoppes ved fraflytningen. Fraflytterkommunen giver ikke besked til tilflytterkommunen om hidtidige ydelse.

Hvis du skal søge boligsikring til din nye bolig, skal du derfor rette henvendelse til din tilflytningskommune og søge herom. Ansøgningen har først virkning fra den første i måneden efter ansøgningsdatoen.
Sakser bare lige noget tilfældigt.

http://www.depnet.dk/universe5/mailb...8/default.aspx

Nøgne tær 27-12-2013 21:48

Citat:

Noget andet er så, at der i al social lovgivning står, at man har pligt til at oplyse om ændringer i sine forhold.

Man må jo sige at en flytning er en ændring, så jeg vil nu alligevel råde dig til at underrette din hidtidige kommune.
Ved flytning i folkeregisteret går der automatisk besked til såvel fra- som tilflytningskommune, så man skal ikke give yderligere besked om at dette og hint skal standses.

L.S. 28-12-2013 02:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 293299)
Du behøver ikke selv foretage dig noget med hensyn til overflytning af din pensionssag. Når Folkeregistret har fået besked om din adresseændring, går der automatisk besked til din hidtidige kommune, der udbetaler pensionen.

Her vil man oversende din sag til tilflytningskommunen, der så overtager udbetalingen.

Noget andet er så, at der i al social lovgivning står, at man har pligt til at oplyse om ændringer i sine forhold.

Man må jo sige at en flytning er en ændring, så jeg vil nu alligevel råde dig til at underrette din hidtidige kommune.


Hvis du modtager andre ydelser, f.eks. boligsikring, skal du underrette, da denne jo skal stoppes ved fraflytningen. Fraflytterkommunen giver ikke besked til tilflytterkommunen om hidtidige ydelse.

Hvis du skal søge boligsikring til din nye bolig, skal du derfor rette henvendelse til din tilflytningskommune og søge herom. Ansøgningen har først virkning fra den første i måneden efter ansøgningsdatoen.
Sakser bare lige noget tilfældigt.

http://www.depnet.dk/universe5/mailb...8/default.aspx

Som Helene rigtig påpeger - alle kommunale muligheder for senere at give dig selv skylden hvis noget 'smutter ', ved vi jo af erfaring benyttes i vid udstrækning. - så brug da de 5 minutter på at smide en mail til din sagsbehandler; fortæl du flytter, og spørg "hvad du eventuelt selv skal sørge for derudover?".

Så har du DIT på det tørre.

Held og lykke med flytningen - dejligt at skulle starte på en frisk.

Pip 28-12-2013 03:51

Man betaler skat i 2014 til den kommune hvor man har haft bopæl d 5 sept 2013..

Nøgne tær 28-12-2013 12:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af L.S. (Send 293319)
Som Helene rigtig påpeger - alle kommunale muligheder for senere at give dig selv skylden hvis noget 'smutter ', ved vi jo af erfaring benyttes i vid udstrækning. - så brug da de 5 minutter på at smide en mail til din sagsbehandler; fortæl du flytter, og spørg "hvad du eventuelt selv skal sørge for derudover?".

Så har du DIT på det tørre.

Hvis man gerne vil gøre sin sagsbehandler opmærksom på at man er rejst kan man da godt give vedkommende besked.
Så kan sagsbehandleren sende en mail retur om at vedkommende ikke har noget med det at gøre men at man skal henvende sig i borgerservice og melde flytning.

OG...
En flytning i folkeregisteret er besked til hele kommunen, og er der noget der smutter derefter, kan man ikke klantres, for så er det kommunen der selv har sovet i timen.

L.S. 28-12-2013 17:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af nille60 (Send 293297)
hejsa :)

det er ved at være lang tid siden at jeg har været herinde og håber i alle har det godt:)

skal lige høre jer om i ved dette :confused:

da jeg er flyttet og blevet officielt enlig og min pension er rettet kan jeg se inde på borger.dk
er der snakket om at jeg måske skal visiteres til et være sted eller hvad det nu hedder.
får den nye kommune automatisk mine papir osv får har ikke fået mine papir med mig i flytningen desværre.
har hørt at det første år efter man er flyttet er man tilknyttet den gamle kommune kan nemlig se at min skat køre i den gamle kommune, er det rigtigt :confused:

Hej Nille - godt at se dig igen. :hjerte:

Det er fint du tænker over de her ting - du er jo grundig, ved vi ;), og at du kan blive lidt beroliget af svarene.

Jeg håber du finder dig godt tilrette i din nye bolig og som nyslået enlig -
og det der 'sted' du måske kan visiteres til - det er forhåbentlig noget du selv har været ind over, eller ønsket?

Lad os høre hvordan det hele flasker sig.

:kram: og godt nyt år.

nille60 28-12-2013 18:39

hejsa tak for jeres svar :-)

det med bolig støtte er på plads, har fået foreløbig 2 aconto beregninger og vil få den endelig beregning her til den 1 jan.

har udfyldt alt det på borger.dk vedr flytning, så mon ikke det er på plads ?

jeg boede i en anden kommunde den 5 sep 2013 så når jeg skal betale skat til denne kommune i 1 år troede jeg også at man var tilknyttet der stadig med sin pension ?

nu er det jo udbetaling danmark der står med det hele :-/

ang det med at blive visiteret er min familie som har snakket om dette da de kender en jobkonsulent eller noget som er på et værested for førtidspensionister og de ville finde ud af dette med denne om det kunne lade sig gøre.

pga mit sociale, er ikke så god til at komme ud osv i den dur jo.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension