K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   LA vil indføre kontanthjælpslån (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26025)

Webmaster 21-02-2013 10:43

LA vil indføre kontanthjælpslån
 
Den højtæret Joachim B. Olsen mener nu at folk på kontanthjælp skal sættes i gæld til op over begge ører...

Står det til LA ja så skal man max kunne få 7000 kr pr md.....

Man skal så kunne klippe sig til yderlige 1500 kr pr md på et klippekort med 12 klip på...

Heldigvis ser det ikke ud til at den kære kuglestøder har nogen til at bakke sig op i folketinget...da både Venstre og Konservative siger at "det er at gå for langt"

Der bliver så ikke sagt noget om hvor langt det så er okay at gå...det kan vi kun gætte os til...

Man kunne jo ønske sig at den manglende opbakning også var gældende i samfundet...så partiet ryger under spærregrænsen ved næste valg...

Citat:

Hvis det står til Liberal Alliance, skal kontanthjælpen sættes ned til 7000 kroner om måneden. Har man brug for mere, må man låne - ligesom i SU-systemet, lyder det i et udspil til en kontanthjælpsreform fra partiet ifølge Jyllands-Posten.

Folk skal kunne leve en anstændig tilværelse på kontanthjælp.
Men det skal altså ikke længere være en ydelse, der i sig selv betyder, at den fastholder folk på kontanthjælp, og som betyder, at der skabes færre job, siger partiets arbejdsmarkedsordfører Joachim B. Olsen til avisen.
Kilde: http://avisen.dk/liberal-alliance-vi...an_206931.aspx

nemesis 21-02-2013 12:20

»Folk skal kunne leve en anstændig tilværelse på kontanthjælp«. citat kuglekasteren

Jeg vil da personligt gerne hjælpe kuglekasteren, med i praksis at illustrere hvor "anstændigt" man kan leve for 7000,- før skat om måneden.

Han kan jo bytte med mig et års tid. Så skal jeg nok varetage hans jobfunktioner med at sove til udvalgsmøder og lege orangutang på Christiansborgs trappeopgange. Jeg vil til med tilbyde ham en vaskeægte papkasse fra Harald Nyborg helt GRATIS, så han i det mindste ikke skal bekymre sig om, hvor han skal sove i det år. :p

Jøsses 21-02-2013 12:24

Den
 
mand er jo rablende gal.

Om det fordi han mangler opmærksomhed eller der vitterligt er noget galt i han's bette hjerne er ikk godt at vide.

Hva ved han om den virkelige verden...han har jo aldrig levet i den.

At dyrke sport mener jeg jo ikke man kan kalde arbejde...

Webmaster 21-02-2013 13:18

Nu støder han jo ikke til kugler mere....ihvertfald ikke dem han plejer....

Så det ser ud til at han har fundet en ny sport....nemlig at komme med så mange nye vanvittige forslag så tit som overhovedet muligt...

Mileo 21-02-2013 13:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 262031)
Nu støder han jo ikke til kugler mere....ihvertfald ikke dem han plejer....

Så det ser ud til at han har fundet en ny sport....nemlig at komme med så mange nye vanvittige forslag så tit som overhovedet muligt...

Hæ hæ...ja, manden er jo ude af trit med virkeligheden...og uden for pædagogisk rækkevidde..

Tænker også om han måske keder sig lidt...måske skulle han kigge i hobby tråden herinde?

Der kan han måske finde en god ide til en ny hobby, som ikke har ødelæggende konsekvenser for andre?


:kram:/Mileo:hjerte:

Webmaster 21-02-2013 13:47

Tror næppe at man skal holde vejret imens man venter på at han finder sig noget andet at tage sig til :rolleyes:...@Mileo:hjerte:

Tror ikke hans fantasi rækker så langt at han kan finde noget andet...

Nu skal vi jo også huske....at JBO kun er ude på at hjælpe de stakkels kontanthjælps modtagere...

Sjovt som ting kan ændre sig....

I gamle dage når man fik hjælp...så gjorde det godt

Får man hjælp i dag....ja så gør det ret ondt....

Men hvem har også sagt at hjælp skal gøre godt :mad:

supersus 21-02-2013 19:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af nemesis (Send 262011)
»Folk skal kunne leve en anstændig tilværelse på kontanthjælp«. citat kuglekasteren

Jeg vil da personligt gerne hjælpe kuglekasteren, med i praksis at illustrere hvor "anstændigt" man kan leve for 7000,- før skat om måneden.

Han kan jo bytte med mig et års tid. Så skal jeg nok varetage hans jobfunktioner med at sove til udvalgsmøder og lege orangutang på Christiansborgs trappeopgange.

Hi hi husk lige soveposen for du skal også sove på kontorene og gangene for at spare penge til ekstra husleje, og flybillet.:D:D

supersus 21-02-2013 19:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 262031)

Så det ser ud til at han har fundet en ny sport....nemlig at komme med så mange nye vanvittige forslag så tit som overhovedet muligt...

Hov vil LA helt overtage de konservative ? for det var da deres rolle på borgen at komme med flest vanvittige lovforslag for at få pressens opmærksomhed.

MTVRV1 21-02-2013 21:24

man kan efterhånden kun grine ad dem
dem som er på kontanthjælp på mit bosted
de betaler 8300 i husleje med mad
kommunen går så ind og betaler resten
men er netop den målgruppe de vil ramme
alle under 30 år
samt man skal have et rådighedsbeløb hver måned og er på 2200 kr
sæt jer dog lige ind i jeres egen lovgivning

supersus 21-02-2013 21:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 262031)
Nu støder han jo ikke til kugler mere....ihvertfald ikke dem han plejer.....


Ved du da hvilke kugler han plejer, at støde til HI HI:mad::hjerte:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension