K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   TV: førtids pensionist og 26 år (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24866)

wtfidc 09-11-2012 12:49

TV: førtids pensionist og 26 år
 
http://www.dr.dk/tv/se/danskernes-ak...spensionist#!/

Abraxus 09-11-2012 12:51

Og så får vi bare endnu mere brændstof til den offentlige forargelse over førtidspensionister og andre overførselsindkomster.

wtfidc 09-11-2012 13:09

enig, hele tonen er bare for meget :rolleyes:

ihogåh 09-11-2012 13:33

Hvorfor i alverden siger de at man som førtidspension, får min. 197.000?

Hvad med at vi er mange, som skriver til dr's "detektor". Et program, som kontrollerer fakta.

http://www.dr.dk/P1/Detektor/20101123141337.htm

logikeren 09-11-2012 13:38

FOR HELVEDE hvor er jeg så SKIDE HAMRENDE træt, led og ked af at medierne KONSTANT igen og igen og igen fremstiller ALLE førtidspensionister over én kam og nedgører os som en gruppe.

MTVRV1 09-11-2012 13:47

det er et gammelt program, men sikkert kommet frem igen, pågrund af den nye reform

Risa 09-11-2012 14:01

Det er et gammelt program, der blev vist i en temadag på Danskernes Akademi på DR2. Der var også noget om det rummelige arbejdsmarked. Programmerne genudsendes på DR2 lørdag, d.17.11.12 fra kl. 13:55.

:kram:

Ninja 09-11-2012 16:33

Jeps, det er et gammelt program, men ved gensyn tænker jeg præcis som sidst, hvorfor lige tage de to sager op??

Kvinden der virker doven og ugidelig og som man nærmest sidder og bliver harm på, og en ung mand som får stoppet pensionen ned i halsen, selvom han ikke er interesseret - to sager, som egentlig ikke er typiske førtidspensionssager..

Kvinden der får hjælp til at hænge vasketøjet op, og får betalt halvdelen af sin opvaskemaskine og som har erhvervsevnetab på 25%, har ikke noget tilfælles med den stærkt handicappede som ikke engang kan få hjælp til rengøring eller et simpelt hjælpemiddel som gør at de kan komme rundt...
Ydermere har kvinden fået lejlighed gennem kommunen, hvor efter irritationen hos seeren bliver total. Men hvad med alle dem, der ikke engang kan få en ældrebolig og som har endnu større handicaps?

Og hvor ofte er det at kommunen stejlt holder fast i at man skal have førtidspension, selvom man selv vil ud og arbejde??

IMO er det to skrækscenarier der bliver opridset, og som bonus, får man også lige serveret, at man bare kan flytte ud af fx Københavns kommunen og få tilkendt pensionen på Lolland - selv førtidspensionisten kan ikke forstå hvordan to kommuner på samme lægepapirer kan vurdere så forskelligt....

Og så bliver der helt klart også lagt stor vægt på, at loven siger alle former for behandling skal være udtømt og tilstanden varig - og så viser de to modsætningsfulde sager som præcis fortæller, at sådan hænger det da slet ikke sammen........og dermed fik de lige skåret alle førtidspensionister over én kam.

Abraxus 09-11-2012 17:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 247707)
Kvinden der får hjælp til at hænge vasketøjet op, og får betalt halvdelen af sin opvaskemaskine

Jeg er alvorligt handicappet og jeg vil ikke engang kunne få hjælp til sådan noget. Jeg havde engang 1 times ugenligt hjælp, men selv det blev skåret væk af kommunen og selvom jeg skrev en hel tætskrevet A4 side med grunde til hvorfor jeg havde behov for hjælpen blev ankesagen også afvist.

Jeg har lidt mistanke at der sidder nogen LAer(Liberal alliance) i nogen af de medie virksomheder.

MTVRV1 09-11-2012 17:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 247707)
Jeps, det er et gammelt program, men ved gensyn tænker jeg præcis som sidst, hvorfor lige tage de to sager op??

Kvinden der virker doven og ugidelig og som man nærmest sidder og bliver harm på, og en ung mand som får stoppet pensionen ned i halsen, selvom han ikke er interesseret - to sager, som egentlig ikke er typiske førtidspensionssager..

Kvinden der får hjælp til at hænge vasketøjet op, og får betalt halvdelen af sin opvaskemaskine og som har erhvervsevnetab på 25%, har ikke noget tilfælles med den stærkt handicappede som ikke engang kan få hjælp til rengøring eller et simpelt hjælpemiddel som gør at de kan komme rundt...
Ydermere har kvinden fået lejlighed gennem kommunen, hvor efter irritationen hos seeren bliver total. Men hvad med alle dem, der ikke engang kan få en ældrebolig og som har endnu større handicaps?

Og hvor ofte er det at kommunen stejlt holder fast i at man skal have førtidspension, selvom man selv vil ud og arbejde??

IMO er det to skrækscenarier der bliver opridset, og som bonus, får man også lige serveret, at man bare kan flytte ud af fx Københavns kommunen og få tilkendt pensionen på Lolland - selv førtidspensionisten kan ikke forstå hvordan to kommuner på samme lægepapirer kan vurdere så forskelligt....

Og så bliver der helt klart også lagt stor vægt på, at loven siger alle former for behandling skal være udtømt og tilstanden varig - og så viser de to modsætningsfulde sager som præcis fortæller, at sådan hænger det da slet ikke sammen........og dermed fik de lige skåret alle førtidspensionister over én kam.

kan kun være helt enig, den er lige smidt igen som en bombe inden reformen
genkender i hvertfald ikke nogen af de sager, at dem jeg kender som har FP på nogen måde.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:52.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension