K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Flexjob timer (https://www.k10.dk/showthread.php?t=24318)

Abraxus 22-09-2012 00:35

Flexjob timer
 
Kan man have flexjob timer som man reelt ikke selv arbejder, men har andre til at hjælpe med arbejdet?

F.eks. flexjob på 20 timer, jeg arbejder de 15 af dem, mens en anden laver de sidste 5 timers arbejde. (hvis firmaet er ok med det)

Jeg kan ikke rigtigt finde noget i loven hvor der står at man *skal* arbejde i alle timerne selv.

Nogen der ved noget?

Ninja 22-09-2012 00:41

Uden at jeg kan finde lovgivning omkring det og dermed dokumenterer det, så vil jeg bestemt mene at det IKKE kan lade sig gøre......

Alene et begreb som arbejdsevnevurdering, vil jo slet ikke kunne praktiseres, hvis man har 20 timer, men ens fætter arbejder de 5 af timerne osv........jamen så har man jo reelt kun 15 timer, og fætteren skal være visiteret til 5 timer - og hvordan med lønnen osv..........

Den kan jeg ikke lige se for mig.:confused:

:kram:

Abraxus 22-09-2012 00:49

Hvis man er den der får løn for f.eks. 20 timer, mens en anden hjælper frivilligt og udfører noget af arbejdet for at man kan holde jobbet.

Hvad med hvis man indgår i et team eller andet? For eksempel hvis man arbejder i en organisation der har frivillige arbejdere og man indgår i et team med dem.

curls 22-09-2012 01:01

Det hedder personlig assistance som man kan søge om i jobcentret. Jeg har haft det. Man kan få en til at udføre en jobfunktion, som man ikke selv kan udføre. Googl ordet på nettet eller søg på jobcentrets hjemmeside. Eller henvende dig til jobcentret for at høre mulighederne om personlig assistance.

Abraxus 22-09-2012 06:45

Hmmm, interessant, tak for det. Nogen der ved om en personlig assistent skal være dansk statsborger? Og om der er nogen krav om adskillelse? (f.eks. det ikke må være partner, familie, venner, osv)

Ninja 22-09-2012 10:57

Hmmm, kender et par, hvor manden er ansat af kommunen, til at passe sin hjerneskadede kone - kan det bruges til noget.......

curls 22-09-2012 11:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abraxus (Send 242355)
Hmmm, interessant, tak for det. Nogen der ved om en personlig assistent skal være dansk statsborger? Og om der er nogen krav om adskillelse? (f.eks. det ikke må være partner, familie, venner, osv)

Personlige assistance kan du læse om her:
http://bmhandicap.dk/Kompenserende%2...20Erhverv.aspx

Få svar på dine spørgsmål i forbindelse med personlig assistance hos jobcentret...

Så længe man gerne må arbejde i Danmark, så må man vel have et arbejde. Det har ikke noget med, at man absolut skal være statsborger for at arbejde i Danmark. Man skal selvfølgelig arbejde lovligt.... som det er i ethvert job. At arbejde som personlig assistent er et job... (ikke noget frivilligt).

Ninja 22-09-2012 15:28

Personen skal som minimum have en arbejdstilladelse...............

Abraxus 22-09-2012 16:23

Et tænkt eksempel. Lad os sige jeg blev flexjob ansat som webdesigner i 20 timer. Men jeg finder f.eks. en amerikaner og en englænder online (begge ansat i det samme firma som mig) der frivilligt hjælper mig med mine opgaver så jeg kan udføre dem, men jeg arbejder måske kun reelt selv 12 af de 20 timer. De sidste 8 er delt ud mellem de to andre. (der arbejder frivilligt)

Får jeg 12 eller 20 timers flexjob så? Eller kan jeg få 20 timer med personlig assistance når de hverken er i Danmark eller danskere?

Lidt langt ude, men det er tæt på en reel situation, så nysgerrig.

Multe 23-09-2012 00:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af Abraxus (Send 242420)
Et tænkt eksempel. Lad os sige jeg blev flexjob ansat som webdesigner i 20 timer. Men jeg finder f.eks. en amerikaner og en englænder online (begge ansat i det samme firma som mig) der frivilligt hjælper mig med mine opgaver så jeg kan udføre dem, men jeg arbejder måske kun reelt selv 12 af de 20 timer. De sidste 8 er delt ud mellem de to andre. (der arbejder frivilligt)

Får jeg 12 eller 20 timers flexjob så? Eller kan jeg få 20 timer med personlig assistance når de hverken er i Danmark eller danskere?

Lidt langt ude, men det er tæt på en reel situation, så nysgerrig.



Sakset fra: http://www.handicap.dk/projekter/sto...dehaandbog.pdf


Fleksjob
Nogle mennesker med psykisk eller kognitiv funktionsnedsættelse
kan have behov for yderligere støtte end
den kompensation, som skånebehovet i form af et
fleksjob kan give. Personer ansat i fleksjob - eller i virksomhedspraktik,
med henblik på ansættelse i fleksjob
- kan få bevilget en personlig assistent, jf. bek. om
kompensation til handicappede i erhverv m.v. § 11, stk.
1, nr. 3 og 4.
1. Hvem kan få personlig assistance
Citat slut.


Hmmm, hvis; ,,,tæt på,,, så spørg dog kommunen ;) -der får man jo et svar der kan bruges fremadrettet ;)


.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:59.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension