K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   lægekonsulentens vudering jeres synspunkter (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23687)

søsser98 20-07-2012 11:50

lægekonsulentens vudering jeres synspunkter
 
Så forelægger læge konsulentens vudering


sygdom: kronisk og stationær ingen behandlingsmuligheder
ved en evt arbejdsprøvning skal der tages udvidede skånehensyn og selv med disse kan der forventes at være tiltagende svækkelse og træthed

vil gerne høre jeres mening om dette og hvad i tror

skal jeg i arbejdsprøvning eller indstilles der til pension

MTVRV1 20-07-2012 12:20

du skal i arbejdsprøvning, før der bliver taget stilling til fleks eller pension
det er mit bud, fordi der ikke stå arbejdsprøvning er kontraincidering, lig med varig skade

kronisk og stationær ingen behandlingsmuligheder
det skal der også stå, hvis man skal have fleks

einstein 20-07-2012 12:32

for 177gang
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af søsser98 (Send 234828)
Så forelægger læge konsulentens vudering


sygdom: kronisk og stationær ingen behandlingsmuligheder
ved en evt arbejdsprøvning skal der tages udvidede skånehensyn og selv med disse kan der forventes at være tiltagende svækkelse og træthed

vil gerne høre jeres mening om dette og hvad i tror

skal jeg i arbejdsprøvning eller indstilles der til pension

det er komplet irrelevant hvad lægekonsulenten mener om dine helbredsmæssige forhold,for det er den læge der har undersøgt dig der skal vurderer den slags og hans ord er lov(autorisationsloven) længere er den ikke;) resten skal sagsbehandleren ordne.

Blondie 20-07-2012 13:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af einstein (Send 234833)
det er komplet irrelevant hvad lægekonsulenten mener om dine helbredsmæssige forhold,for det er den læge der har undersøgt dig der skal vurderer den slags og hans ord er lov(autorisationsloven) længere er den ikke;) resten skal sagsbehandleren ordne.

Jeg har lige modtaget kopi af lægekonsulentens udtalelse i min sag.

Hun går STIK IMOD alle andre erklæringer, undersøgelser og har udeladt kommunens bestilte undersøgelser.
Alle som een siger: stationær, godt medicineret og alle behandlingsmuligheder er udtømte.
Konsulenten siger arbejde.

Vil du dermed mene at sagsbehandleren ser bort fra konsulenten og benytter alle de andre erlæringer??? At ingen behøver være nervøse for en forkert erklæring, for kommunen bruger ikke konsulenternes udtalelse???

Ninja 20-07-2012 13:11

@einstein
Det er så lægekonsulenten der oversætter det ens læge og/eller speciallæge har skrevet, så jeg vil mene at lægekonsulentens udtalelse er yderst relevant!

Jeg forestiller mig, at du kommer i en yderst skånsom arbejdsprøvning for lige som at få dén hjem til sagen. Dog er det ikke utænkeligt at arbejdsprøvningen kan bringes til standsning såfremt du begynder at få det rigtig dårligt.

Hvis du er i gang med at søge førtidspension, så er det jo nok en arbejdsprøvning i forbindelse med pensionssagen, med mindre du er ved at søge fleks.....

søsser98 20-07-2012 13:32

er ved at søge førtidspension da et flexjob på 2-5 timer vil betyde at jeg skal have hjælp til rengøring mm i hjemmet

Ninja 20-07-2012 13:58

Ja, så er der nok ikke andet for end at høre hvad sagsbehandleren mener - en arbejdsprøvning må heller ikke være åbenlyst nyttesløs - så jeg ved ikke helt hvordan sagsbehandleren vil tackle den, for den kan jo i princippet godt falde ind under kategorien nyttesløs.....

søsser98 20-07-2012 14:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 234845)
Ja, så er der nok ikke andet for end at høre hvad sagsbehandleren mener - en arbejdsprøvning må heller ikke være åbenlyst nyttesløs - så jeg ved ikke helt hvordan sagsbehandleren vil tackle den, for den kan jo i princippet godt falde ind under kategorien nyttesløs.....

ja jeg ved det SB overvejer til næste uge om han vil indstille til pension jeg krydser fingre og håber så jeg kan få lidt ro på

Ninja 20-07-2012 14:34

Ja, så krydser jeg fingere samme med dig, synes også det lyder bedre med noget fred og ro, end den arbejdsprøvning.....specielt hvis de ved at du ikke engang kan klare den tilfredsstillende.

MTVRV1 20-07-2012 17:03

hvad er tilfredsstillende

skal selv i en på 4 uger, alle ved hvad det ender med
men den sidste er 3 år gammel og kan ikke bruges og faktisk den eneste grund

2 timer om ugen bliver jo tilfredsstillende efter den 1.1. 2013
lige meget om du under eller over 40 år

håber du bliver indstillet, som jeg håber inden den 1.1.2013


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension