K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   FP med kontrol (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23477)

popcorn 02-07-2012 00:47

FP med kontrol
 
Min fp er lavet med kontrol efter 3 år , nogen der oså har dette, vile gerne vide hvad der sker når perioden er slut og der skal "kontrolleres" Skal man hele møllen igennem, med arbejdsprøvning m.m. - er 45 år når kontrollen skal foretages - gik ned med stress og depression i 06 og lider stadig.............

L.S. 02-07-2012 00:55

ftp med kontrol - hvordan foregår kontrollen?
 
hejsa
prøv at søge på 'førtidspension med kontrol' - der dukker forskelligt op.

Det er en rigtig god ide, at lave en tråd der handler om det emne, og så forhåbentlig fange nogen der snart skal/har været gennem en kontrol.
Lad os se om vi kan finde nogen og få dem på tråden her.

for at berolige dig lidt, tør jeg godt love dig, at der ikke bare pludselig en dag stopper med at komme penge ind på din konto.

Der vil være forskelligt papirarbejde, måske en tur omkring en læge/psykolog/psykiater/speciallæge.

Jeg tror IKKE man skal igennem en ny runde arbejdsprøvning, medmindre det er åbenlyst, at man er et helt andet og meget bedre sted, end da man fik pensionen!

Skaf dig eventuelt en bisidder, spørg måske din læge, om han/hun har medvirket til en sådan kontrol, og hvordan det foregik.

Mail evt. til din sagsbehandler og spørg der.
Det handler om at afmontere tvivlen, så man kan sove om natten.

:kram: herfra

popcorn 20-02-2013 22:13

vil gerne holde lidt liv i denne tråd, nogen der har været til revurdering.

Physen 20-02-2013 22:17

Hvad stod der som begrundelse om sin kontrol? Min står der at det er grundet min alder, er 26:) men der står også flere steder at de mener det er varigt osv men grundet min alder skal den tages op om 3 år, dog kender min Bostøtte flere der har taget deres op og en af dem havde endda arbejde ved siden af og de har alle beholdt deres:)

picasso 20-02-2013 23:42

Jeg har fået med kontrol om 5 år, 3 år tilbage.. Det er et helvede, psykisk hårdt... Jeg har hørt forskelligt, aner ikke hvad jeg skal tro på.. Tror også det kommer an på om man er før eller efter 1/1-13
Jeg er 38, min kontrol er også pga alder.. Efter 2 år på pension, er det kun blevet værre.. Blev aldrig erhvervs afklaret, da jeg var for dårlig.. Spændt på hvad de finder på om 3 år. Min sb søgte 3 år og jeg fik 5 år.. Underligt...

Ninja 21-02-2013 00:09

Jeg har aldrig hørt om nogen der fik med kontrol, som i sidste ende så ikke også fik gjort førtidspensionen permanent.....

Men jo, det må være psykisk belastende at havde den hængende over hovedet....

Helle Smith 21-02-2013 11:17

Jeg hørte fra en socialrådgiver på Riget at der er snak om at dem med kontrol pga alder, skal igennem ressurce forløb på min 1 år, hun kunne dog ikke henvise til noget på skrift, men bare at der var snak om det for at det var dem MF gerne ville have "fat" i og under forløbet ville de få samme ydelse som pension ?? nogen der har hørt om det ?

Ninja 21-02-2013 11:32

Jeg har hørt noget tilsvarende, men da der ikke forefindes noget på skrift, så vil jeg ikke begynde at sprede rygtet, for det KAN jo være et rygte.....

picasso 21-02-2013 12:33

Det er frygteligt :-/ jeg når at blive 40 inden min sag skal tages op igen, tænk man lige frem skal være lykkelig for man runder 40 :0))
Jeg tænker, at der jo ikke står noget i lovgivningen (pension før 1/1 13) om resurseforløb .. Og de har jo ikke ved det nye forslag rørt ved dem som har pension på den gamle ordning, og det er jo den gamle ordning vi høre under... Hmm... Men på den anden side, vi aner jo ikke hvad de kan finde på... :o/

popcorn 15-10-2013 20:58

Jeg har nu fået tilkendt Førtidspension UDEN kontrol, efter at jeg de sidste måneder op til har været helt derude hvor jeg næsten ikke kunne bunde!!! Men nu er det forhåbentligt slut og jeg kan forsøge igen at få en tålelig hverdag, og leve med de begrænsninger jeg har. Forsøge at få lidt livskvalitet, og arbejde med den angst og mistroiskhed der er blevet opbygget de sidste måneder! Jeg gik ned med stress ( arbejde ) i 2006 fik efterfølgende depression, og her til slut er diaganoserne. Dysthni - neurasteni, depressiv, og periode vis angst og paronoid.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension