K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Revalidering (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23365)

Sanne76 27-06-2012 13:20

Revalidering
 
Hej

Er ny her på siden og håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg fik sidste år tilkendt revalidering i 3 år, har nu taget en HGV er lige blevet færdig i mandags, meningen var at jeg skulle have en kontoruddannelse men har ingen læreplads kunne finde. Var så til møde med min socialrådgiver i sidste uge, hvor hun meddelte at hvis jeg ikke havde fundet en læreplads inden august, stoppede de min revalidering. Mit spørgsmål er hvad kan jeg gøre ???

jjsonn 27-06-2012 13:32

Er ked af at sige det, men når din udannelse er færdig er der kun kh, det vil sige kan du ikke få fagforening, det kan man da hvis nok når man er færdig med en udannelse.

sourceful 27-06-2012 13:54

Jeg tror heller ikke der er så meget at gøre end at søge og søge endnu bredere end du har gjort og muligvis være parat til at flytte for en eventuel elevplads...

alternativt må du jo prøve at se om du ikke kan få godkendt et nyt revaliderings forløb og indenfor et område hvor der er en større chance for beskæftigelse efter endt uddannelse...

Håber 27-06-2012 15:54

Det undrer mig, at du er bevilliget revalidering til en kontoruddannelse, da det nok ikke ligefrem er et fag hvor der mangler arbejdskraft og uddannelsen er berygtet for enorm mangel på lærepladser og et af kriterierne for en revalidering er, hvis jeg husker korrekt, at det skal være et område hvor det er muligt at blive selvforsørgende og hvor der ikke er stor arbejdsløshed.

Jeg tror jeg ville bore lidt i det, for det er jo en let måde for dem at tildele dig en revalidering til en uddannelse som de allerede på forhånd ved, at du aldrig får så meget som en læreplads indenfor og efter det første år, så ryger kan de trække på skuldrene, fr de har jo gjort hvad de skulle og du på kh.....nem måde at spare penge på.

sourceful 27-06-2012 16:06

Det ville da ihvertfald være en meget kortsigtet tankegang, hvis det var sandt Håber, jeg er selv på revalidering og har fået lov til at gå et semester om.... så jeg tror ikke ligefrem de håber på at man fejler, således at man fortsat skal være i systemet...

jjsonn 27-06-2012 16:06

men undersøg lige om det ikke er en af de udannelser der giver ret til a kasse men det skal være ende for 14 dage efter du er stoppet.

østerbro 27-06-2012 17:58

søg plads på jobcenter eller kommunen, de er jo forpligtiget til at have elevpladser ;-)

Håber 27-06-2012 20:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af sourceful (Send 230863)
Det ville da ihvertfald være en meget kortsigtet tankegang, hvis det var sandt Håber, jeg er selv på revalidering og har fået lov til at gå et semester om.... så jeg tror ikke ligefrem de håber på at man fejler, således at man fortsat skal være i systemet...

Jeg sagde heller ikke, at de håbede man fejlede, men at det kan være kassetænkning på linie med at smide folk på kh/selvforsørgelse ved varighedsbegrænsningen grundet manglende afklaring = skal også stadig være i systemet.

Hvis man har fulgt lidt med herinde og i medierne generelt, så er det jo ikke fordi kommunerne er for fine til at gå lige til stregen og også i mange tilfælde over....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension