K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Dagpenge og kontanthjælp forbedringer (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20260)

Ricky M. 19-11-2011 18:12

Dagpenge og kontanthjælp forbedringer
 
Så er regeringen og enhedslisten vidst blevet enige:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1660941.ece

supersus 19-11-2011 18:30

Jep og nu har kontanthjælpsmodtagere ret til 5 ugers ferie. Dagens bedste nyhed

HHHH 19-11-2011 19:36

og de syge kan klarer sig selv, de får absolut intet, og de må iøvrigt ikke holde ferie,

Ninja 19-11-2011 19:45

Syge der ikke må holde ferie?? Hvis man er syg er man vel ikke just på arbejdsmarked, eller misforstår jeg pointen??

Virker bare underligt hvis man alligevel går hjemme og ikke står til rådighed for arbejdsmarked, at man så skal søge om ferie......

SKØNT for kontanthjælpsmodtagerne at de nu kan holde ferie. Husker selv hvor bøvlet det var at man ikke måtte holde ferie, og ungerne måtte tvangs parkeres i institutionen hele sommeren (holdt så ferie alligevel med dem), og betalte ud af egen lomme.

Multe 19-11-2011 20:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 192473)
Syge der ikke må holde ferie?? Hvis man er syg er man vel ikke just på arbejdsmarked, eller misforstår jeg pointen??

Virker bare underligt hvis man alligevel går hjemme og ikke står til rådighed for arbejdsmarked, at man så skal søge om ferie......

SKØNT for kontanthjælpsmodtagerne at de nu kan holde ferie. Husker selv hvor bøvlet det var at man ikke måtte holde ferie, og ungerne måtte tvangs parkeres i institutionen hele sommeren (holdt så ferie alligevel med dem), og betalte ud af egen lomme.


Kan man ikke have behov for ferie når/fordi man er syg... -eller misforstår jeg dit indlæg?


.

MTVRV1 19-11-2011 20:44

kan heller ikke se at sygemeldte har krav på ferie
man er jo uden for arbejdsmarkedet og har derved fri hele dagen

men igen deler man ikke kontanthjælp op i raske og syge


jeg har haft fri i 3 år, har jeg så været på ferie. Nej for det kan jeg ikke klare
har ikke været det i 10 år ud over nogle ture til københavn og en dags tur til tyskland og sverige. i gennem mit bosted.

men de fleste føler sig nok heller ikke syge efter mange år. Men man har en tilstand der gør man har mange begræsninger.
har lige været forkølet, der var jeg syg

Ninja 19-11-2011 20:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Multe (Send 192492)
Kan man ikke have behov for ferie når/fordi man er syg... -eller misforstår jeg dit indlæg?


.

Jo, men så holder man vel bare ferie!?

Syge må gerne holde rekreation, så det kan man jo bare kalde det, i stedet for ferie. Udgangspunktet er vel ens - at man kommer væk 14 dage 3 uger?

supersus 19-11-2011 21:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af HHHH (Send 192469)
og de syge kan klarer sig selv, de får absolut intet, og de må iøvrigt ikke holde ferie,

Jeg har ihvertfald holdt ferie på sygedagpenge. Spurgte bare sagsbehandleren og fik ja.

annagw 19-11-2011 22:16

HUSK NU AT REGLERNE IKKE GÆLDER ENDNU!

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 192502)
Syge må gerne holde rekreation, så det kan man jo bare kalde det, i stedet for ferie. Udgangspunktet er vel ens - at man kommer væk 14 dage 3 uger?

Som syg på kontanthjælp må man ikke bare tage på ferie.

Man kan godt frasige sig kontanthjælpen i en uge og tage på ferie, men så bliver det en ekstra dyr uge (både mistet kontanthjælp og udgift til ferien).

Man kan også i visse tilfælde blive "skrevet fri" og dermed kunne tage på ferie samtidig med at man får kontanthjælp.
Det kræver, at man har været aktiveret x måneder, og dermed har opsparet denne ret.

Personligt har jeg for nyligt spurgt til at blive skrevet fri så jeg kan tage på ferie her i vinter og få ladt batterierne op.
Men NIXEN BIXEN, fik at vide, at da jeg ikke er i aktivering, så kan jeg ikke blive skrevet fri og dermed have kontanthjælp under ferie.

Grunden til at jeg ikke er i aktivering er, at min sag ligger hos sagsbehandleren som er ved at indhente de sidste papirer før den lægges til pensionsnævnet...

Det er helt hul i hovedet.

Jeg har andre gange fået lov uden problemer, på tidspunkter hvor jeg vist tror det ikke var meningen at jeg måtte...

Det afhænger vist i ret høj grad af sagsbehandleren og hvor large denne er.

Hvilket gør det endnu vigtigere med helt og aldeles klare regler på området.

supersus 19-11-2011 22:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 192526)
HUSK NU AT REGLERNE IKKE GÆLDER ENDNU!



Som syg på kontanthjælp må man ikke bare tage på ferie.

Man kan godt frasige sig kontanthjælpen i en uge og tage på ferie, men så bliver det en ekstra dyr uge (både mistet kontanthjælp og udgift til ferien).

Man kan også i visse tilfælde blive "skrevet fri" og dermed kunne tage på ferie samtidig med at man får kontanthjælp.
Det kræver, at man har været aktiveret x måneder, og dermed har opsparet denne ret.

Personligt har jeg for nyligt spurgt til at blive skrevet fri så jeg kan tage på ferie her i vinter og få ladt batterierne op.
Men NIXEN BIXEN, fik at vide, at da jeg ikke er i aktivering, så kan jeg ikke blive skrevet fri og dermed have kontanthjælp under ferie.

Grunden til at jeg ikke er i aktivering er, at min sag ligger hos sagsbehandleren som er ved at indhente de sidste papirer før den lægges til pensionsnævnet...

Det er helt hul i hovedet.

Jeg har andre gange fået lov uden problemer, på tidspunkter hvor jeg vist tror det ikke var meningen at jeg måtte...

Det afhænger vist i ret høj grad af sagsbehandleren og hvor large denne er.

Hvilket gør det endnu vigtigere med helt og aldeles klare regler på området.

Det må du så fra 1/1 - 2012 hvor du får ret til 5 ugers ferie.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension