K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Er der nogen der kan genkende dette? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19647)

Trunten 09-10-2011 02:09

Er der nogen der kan genkende dette?
 
Joachim B. Olsen vs. Jesper Petersen- Fattigdom
www.youtube.com
Liberal Alliances Joachim B. Olsen spørg SF´s Jesper Petersen om han mener en kontanthjælps familie er fattig...

Joakim B. Olsen, skriver desuden i tråden på facebook, at man for at kunne modtage kontanthjælp, skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, så kontant har intet med sygdom at gøre. ;)

Er det noget I kan genkende?

:kram:

MTVRV1 09-10-2011 07:57

vil da give ham helt ret
for at modtage kontanthjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet
kontanthjælp har aldrig været tiltænkt som en lang eller varig ydelse, for syge mennesker

Men der stopper min enighed nok også
da jeg mener at dem som har lægepapir på de er syge, netop skal have sygedagpenge eller anden ydelse. Mens de er i afklaring
og ikke smides over på kontanthjælp eller ingen ydelse.
før de er raskmeldt
hvis man ikke bliver raskmeldt og ens sygdom er varig, ja så har vi fleks eller pension

popiae 09-10-2011 09:53

Øv, kan ikke finde det.

VH Popiae

Trunten 09-10-2011 10:08

Men sådan fungerer det jo så ikke lige i den virkelige verden. Mange syge er havnet på kontanthjælp, og mange på kontanthjælp er syge...men det lyder godt.

Popiae jeg fandt det på hans side på facebook.

Huldra 09-10-2011 14:11

jeg tror da lige jeg må finde ham på facebook og fortælle min historie.. tak trunten.

FredeFup 10-10-2011 18:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af Trunten (Send 184667)
Joakim B. Olsen, skriver desuden i tråden på facebook, at man for at kunne modtage kontanthjælp, skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, så kontant har intet med sygdom at gøre. ;)

Er det noget I kan genkende?

Ja at det er ikke noget nyt at det går op i ren pølsesnak for Liberal Alliance.

Det så vi tydeligt med Simon Emil Ammitzbøll i front under Folketingets åbningsdebat.

Thyra Frank har forhåbentlig hjertet på det rigtige sted, men man forstår godt at LA ikke er meget for fedt- og sukkerskat.

Nullemus 10-10-2011 18:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af Trunten (Send 184667)
Joakim B. Olsen, skriver desuden i tråden på facebook, at man for at kunne modtage kontanthjælp, skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet, så kontant har intet med sygdom at gøre. ;)

Er det noget I kan genkende?

:kram:

Nej, det er ikke korrekt når det formuleres på den måde.
Kontanthjælp er en midlertidig ydelse der kan udbetales hvis man af forskellige årsager ikke har en indtægt og er i stand til at forsørge sig selv, herunder grundet sygdom.
Hvis man er kontanthjælpsmodtager grundet sygdom står man ikke til rådighed for arbejdsmarkedet.

Trunten 10-10-2011 19:46

Lige præcis, irriterer mig at han udtaler sig om noget han åbenbart ikke aner en dyt om...han skulle ha' holdt sig til kuglerne.;)

extra 10-10-2011 21:39

Citat:

for at modtage kontanthjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet
kontanthjælp har aldrig været tiltænkt som en lang eller varig ydelse, for syge menneske
Ja men sjovt nok fi min søster kontanthjælp efter hun søgte og fik også en fredning PGA hun ligept har en skrue eller 10 der er løse oppe i hende hoved :D :D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:04.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension