K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Angsten ved ventetiden (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18240)

falentin 19-06-2011 13:11

Angsten ved ventetiden
 
Jeg har læst mange beretninger herinde, fra personer som næsten er gået i panik over at skulle vente på svaret om de får tilkendt eller afslag på deres førtidspension.

Og nu forstår jeg virkelig den angst der følger med at skulle vente på svaret.

At skulle vente på den sidste og afgørende afgørelse, med en sag som for mange mennesker har taget evigheder - kan jo næsten tage livet af en.

Det er en meget ubehagelig følelse om man er købt eller solgt - med noget som handler om ens grundlag for fremtiden.

Så ventetiden på ja eller nej - den har i hvertfald givet mig endnu flere spekulationer.

Måske hænger det også sammen med, at jeg ikke har fået nogen dato på hvornår min sag skal afgøres (som jeg gang på gang kan se andre har fået oplyst i brevet fra kommunen) - kun at den skal op på møde i nærmeste fremtid, og hvis jeg har noget til sagen skal de have mine kommentar senest 28. juni.

Men måske jeg skal ringe og spørge om sagen er sat til en dato, for at få lidt ro.

Gizmo 19-06-2011 13:20

Der sker jo ikke noget ved at kontakte din sagsbehandler og spørge, om h*n ved, hvornår den skal op på mødet. Men man kan jo håbe, at det er ret hurtigt efter d. 28. juni, hvor de skal have dine kommentarer. :)

Jeg har/får det rigtig dårligt, hvis jeg ikke ved, nærmest lige nøjagtigt, hvornår jeg skal forskellige ting, og hvis der er ting, der ikke helt er styr på dato-mæssigt. Jeg går næsten i panik over det.

Jeg har brug for den kontrol, kan slet ikke magte, at jeg ikke har kontrol over tingene. Det har min psykiater også skrevet i papirerne, og det var noget af det første, hun sagde til mig, da jeg var hos hende første gang.

Så jeg er virkelig glad for, at min sag kom hurtigt til og igennem. Og jeg fik dato med det samme på, hvornår min sag skulle op for pensionsteamet. Det var så også kun en uge efter, jeg havde godkendt RS-profil, så der var heldigvis ikke så lang tid at gå og være nervøs i.

Så skriv og spørg, så ved du måske, hvor langt de er kommet. :)

falentin 19-06-2011 13:25

ja, du har ret. Skal måske ringe og spørge - for pt. kan det jo blive alt indenfor 3 måneder.

Jeg er også en poerson som ikke kan holde ud ikke at vide hvad jeg har at forholde mig til:)

Gizmo 19-06-2011 13:29

Og man bare ikke samle sig om noget andet - det kan jeg i hvert fald ikke.

Jeg går lige nu og venter på, om Hamlet må operere mig eller det skal være Hvidovre - og Hamlet skulle have ringet til mig i fredags, når de vidste mere, men det gjorde de ikke. Og det kan selvfølgelig godt være, fordi de ikke har fået tjek på det med Hvidovre - men det irriterer mig!!

Jeg HADER ikke at vide besked med det samme.

Kålpølser 19-06-2011 15:15

Hej. Jeg genkender udmærket denne problem stilling, min egen sag kommer op i slutningen af denne måned. Ventetiden ER rædselsfuld, man føler det som en gang psykisk tortur.

falentin 19-06-2011 16:05

ja, en omgang psykisk totur er vist den rette beskrivelse.

Men i det mindste ved du hvornår din sag skal op på møde..............føler lidt at jeg er den eneste som ikke har fået en dato, hehe

Vibbe 19-06-2011 16:29

Du er ikke den eneste der ikke har en dato :) - den klub er jeg også havnet i !

falentin 19-06-2011 16:36

Vibbe - i hvilken kommune?

susa71 19-06-2011 17:37

Jeg venter også på en afgørelse,
min sag kommer op inden for 3 dage..
venter.... venter... ik sjov, nej, men kan ikke gøre/sige mere..
så veeeennter..

Vovse 19-06-2011 20:28

Jeg vidste heller ikke hvornår min sag skulle for, men p.g.a. div. diskussioner, klager m.m. p.g.a. sb's nøl kom det som en overraskelse, da sb mailede til mig, at jeg var tilkendt fp.:D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension