K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Anke en Mén afgørelse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17481)

stolpesten 03-04-2011 19:57

Anke en Mén afgørelse
 
Nogen der ved om den kan betale sig at anke en mén afgørelse.. Jeg har lige fået afgjort 5 % , men synes slet ikke det er nok, da jeg har rigtig mange besværligheder i min hverdag pga neurogene smerter. Bivirkninger pga medicin og en let halten, efter mit fodledsbrud ...
Synes bare ikke jeg orker en ankesag, hvis det alligevel ikke kan betale sig.

mvh

Johnny

jsn 03-04-2011 20:41

Hvem er kommet med afgørelsen.??

Men det kan aldrig skade at gøre det.

stolpesten 03-04-2011 20:53

Det er ASK der kom med afgørelsen for nogle dage siden.
Der står bare i afgørelsen at jeg har nervesmerter, men slet ikke i hvilken grad. Det har jo en kæmpe påvirkning på min hverdag..

Siv 03-04-2011 20:57

Hej.

ASK tilkendte mig erstatning for 5% mèn.
Jeg ankede og fik tilkendt erstatning for 25% mèn istedet:-)

Men det skal tilføjes at den lå lige til højrebenet, idet speciallægeerklæringen tydeligt viste at mine bevægelsesindskrænkninger matchede mèntabellens kriterier for 25%.
ASK valgte simpelthen at ignorerer den erklæring de selv havde bedt om og gav mig bevist for lille erstatning.

Tror ofte de giver mindre mèngrad end nødvendigt....simpelthen fordi de vinder penge ved at der er en vis del af de berørte der ikke orker/magter/når at anke afgørelsen...og derfor ikke får det de virkelig var berettiget til:-(

God dag fra Siv

Piamus 03-04-2011 21:14

Hej Stolpesten

Nu er det ikke en midlertidig afgørelse vel?
Jeg har set en del herinde som får en midlertidet afgørelse på 5% først og så senere når de er arbejdsprøvet osv. så kommer der er en rigtig afgørelse.

Bare en tanke.

Hilsen Piamus

sibt 03-04-2011 22:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af stolpesten (Send 158402)
Nogen der ved om den kan betale sig at anke en mén afgørelse.. Jeg har lige fået afgjort 5 % , men synes slet ikke det er nok, da jeg har rigtig mange besværligheder i min hverdag pga neurogene smerter. Bivirkninger pga medicin og en let halten, efter mit fodledsbrud ...
Synes bare ikke jeg orker en ankesag, hvis det alligevel ikke kan betale sig.

mvh

Johnny

Syntes da, at du skal gøre ASK opmærksom på, at du ikke acceptere deres afgørelse på 5% i mèngrad.

Dette kan du gøre i et brev, hvor du så også skriver dine argumenter for, at mèngraden burde være højere.

Enten så fastholder ASK deres afgørelse på 5%, eller også vil de revurdere og gøre din mèngrad højere.

Det har du ret til og det har du 4 uger til. Hvis du så derefter stadigvæk ikke er enig med ASK, når de har haft muligheden for revurdering, så er der kun at starte en (dyr) retssag, for egen regning.

Så man kan altså ikke sådan anke en afgørelse, hvor en anden instans ser på sagen og kan træffe en anden afgørelse - kun en retssag, efter at klagemuligheden er brugt, kan ændre en afgørelse truffet af ASK.

Så fat pennen og gør indsigelse mod mèngraden på 5 % - det koster kun brevpapir og frimærke og den tid klageskriveriet tager.

jjsonn 04-04-2011 09:00

ank
 
jeg ville altid anke det koster jo kun et frimærke, så det ville da være dumt ikke, at prøve.

Fik først 5% anket fik 8% anken tog kun 1 mdr.

Anket igen og fik 3 år efter 25%

som blev stadfæstet efter 10år.

stolpesten 04-04-2011 09:12

Kan se at det faktisk er en midlertidig afgørelse, og at de vil genoptage mén med det samme, efter jeg har været til ortopædisk speciallæge ... Så skal jeg jo nok vente med at anke, før den er stadfæstet. Og tak for jeres svar.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:45.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension