K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Arbejdsprøvning (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17253)

Jesper_dk 19-03-2011 19:59

Arbejdsprøvning
 
Jeg er langtids sygemeldt og har fået forlænget mine sygedagpenge da det skal afgøres om jeg skal have flex eller ftp.
Jeg vil derfor gerne vide om der er en lov om,hvor mange måneder en arb-prøvning må vare?

Mvh
Jesper

c.l.e.o. 20-03-2011 09:04

jeg kender ikke en sådanne lov.

Men mener de fleste er i arbejdsprøvning ca 3 månder og hvis der er for komunen kan se et sammen hæng med arbejdsevnen og lægepapirne.

Nogle bliver forlænget af forskellige årsager og nogle er i flere forskellige job for at blive afprøvet.

Selv var jeg kun i en og i 3 månder da jeg blev tilkendt flex på 20 timer.Men jeg har helt presomligt på fornemmelsen at jo mindre timer man kan arbejde og jo mere usynlige skavankerne er jo mere afprøves man.

Pedro 20-03-2011 10:39

Pu´ha! Jeg var i arbejds prøvning i 2 år, inden jeg blev visiteret til fleksjob, med et ugentligt timeantal på 18-20 timer.

MTVRV1 20-03-2011 10:59

Ja en arbejdsprøvning er på cirka 3-6 måneder
den skal laves efter arbejdsevne metoden
http://www.arbejdsevnemetode.dk/
med de 12 del elementer
hvis en arbejdsprøvning er længere end 3-6 måneder
er det fordi der er blandet aktivering ind i det og kommunen kan få refusion

var selv i arbejdsprøvning i 3 måneder
men der står intet i loven hvor mange timer den må være

Jesper_dk 20-03-2011 11:10

Tak for jeres svar jeg skal til en sidste undersøgelse hos den overlæge der har fulgt mig gennem hele mit sygdomsforløb sidst i april, og det ser desværre ikke alt for lyst ud mht til arbejdsmarked da jeg har store problemer med bare at klare dagligdagen.
Jeg har en meget god og engageret sb så jeg håber at jeg kan blive arb-prøvet hurtig efter undersøgelsen og få svar på hvad fremtiden byder på enten flex eller ftp.

Mvh
Jesper

popiae 20-03-2011 11:40

En arbejdsprøvninge kan godt være kortere.

Min første var sat til 3 mdr, men blev afbrudt pga smitte fare, efter 2,5mrd.
Forundersøgelsforløb 5 gange.

Sidste arbejdsprøvning var på 8 uger.

VH Popiae

blj 20-03-2011 11:52

min arbejdsprøvning nr 2.
var 9 dage og via min egen læge blev sygemeldt igen og han ville meget gerne hjælpe og kommunen kunne bare kontakte ham dette var okt. 2010

fik brev at 11.marts 2011 stopper virksomhsydelse.

Jeg har ventet på min profil skal i partshøring siden okt 2010
og nu får jeg jo nok en ny sagsbehandler.

Jesper_dk 20-03-2011 12:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af blj (Send 155886)
min arbejdsprøvning nr 2.
var 9 dage og via min egen læge blev sygemeldt igen og han ville meget gerne hjælpe og kommunen kunne bare kontakte ham dette var okt. 2010

fik brev at 11.marts 2011 stopper virksomhsydelse.

Jeg har ventet på min profil skal i partshøring siden okt 2010
og nu får jeg jo nok en ny sagsbehandler.

Wooow det var godt nok lang tid har du ikke klaget over den lange ventetid?
hver gang der er sket nyt i min sag bliver min ressourceprofil opdateret med det samme og jeg får en kopi tilsendt meget hurtigt derefter.....(jeg er måske en af de heldige mht sb)

Mvh
Jesper

Tassi 20-03-2011 15:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jesper_dk (Send 155900)
hver gang der er sket nyt i min sag bliver min ressourceprofil opdateret med det samme og jeg får en kopi tilsendt meget hurtigt derefter.....(jeg er måske en af de heldige mht sb)

Mvh
Jesper

Jeg samler lige min kæbe op fra gulvet

Jo, det må vist siges, du er en af de heldige :)

Min arbejdsprøvning varede 6 måneder, men det var nok mest af alt fordi jeg meget sjældent var der gr sygemelding på sygemelding. Til sidst opgav de at arbejdsprøve mig, og afmeldte mig

Vovse 20-03-2011 16:31

Jesper dk, sædvanligvis får man noget papir vedr. det man skal ud i, jeg husker ikke, om der altid skal skrives under af borgeren, eller om det kun er hvis man skal arb.prøves i en virksomhed, men i de papirer bør varighed og formål fremgå.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension