K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   timer (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17014)

Mcavforfanden 03-03-2011 21:51

timer
 
Jeg er i en arbejdsprøvning på 6 mdr, har arbejdet mig op på ca 9 timer ugenligt.

Har papir fra diverse læger, hvor der står jeg har varigt skåne hensyn og betydelig nedsat erhversevne.

Der er stort set ikke flere prøvning som synes muligt for mig, ang job.

Ingen mulige behandlings muligheder.

Hvordan ser det ud for mig, ud fra jeres erfaringer?

Er 25 år.

Hedder det flex eller pension for mig ? bare et bud :cool:

anniss 04-03-2011 00:25

Hejsa..:)

Ja, alderen har du jo imod dig. MEN jeg har lige fået ftp. her fra d. 1.3.11. Mine arbejdsprøvninger sagde også 9 timer og under. Det har alt i alt taget mig 4 år og 2 mdr. at nå hertil.
Hvis det bliver ftp., vil det nok være 5 års-modellen, hvor de tager den op igen og ser, hvordan du har det. Jeg har fået min i 5 år, da jeg først fylder 40 i morgen..:rolleyes: (Noget med 40 års-reglen). Men dejligt at få noget ro.
Hvad vil du helst selv: Ftp. eller fleks? Fleks er den rette vej mod en ftp. Jeg blev bevilget fleks for et år siden. men timetallet i sig selv taler for ftp.
Held og lykke med det hele..:)

:kram: anniss

Vovse 04-03-2011 08:14

Du kan meget nemt risikere, at de tilkender dig fleks.

Men så skal du huske, at fleks ca. er halvvejen til fp.

I og med, at de tilkender dig fleks har de anerkendt, at du har nogle problemer, der gør, at du ikke kan klare dig på det ordinære arb.marked.

og det er et godt stykke af vejen.

Hvis du bliver tilkendt fleks skal du, såfremt du er ledig, revurderes efter 1 år, og ved revurderingen skal de tage stilling til, om du kan være berettiget til fp.

Den omven måtte jeg også selv inden jeg fik tilkendt fp.
Fra jeg blev tilkendt fleks gik der 1 år og 9 mdr. før jeg blev tilkendt fp.

Peppe 04-03-2011 09:48

Citat:

Noget med 40 års-reglen
Vil lige påpege at 40 års-reglen endnu IKKE er vedtaget! ;)

PiaCP 04-03-2011 09:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af Peppe (Send 153215)
Vil lige påpege at 40 års-reglen endnu IKKE er vedtaget! ;)

Fuldstændig rigtigt Peppe -
meeen vi ved jo godt at socialmishandlerne
gøt som om den er!;)

Go weekend:kram:

Peppe 04-03-2011 10:37

@ PiaCP

Rigtig mange SBér bøjer reglerne efter forgodtbefindende! Det har du fuldstændig ret i.

Dog er det ikke alle SBér som er sags mishandlere. Der er faktisk også nogle meget fair imellem.

Problemet med mange love er, at de er udformet så de kan tolkes forskelligt. Sår´n lidt efter kommunens behov! :mad:

MEN jeg ved dog den omtalte lov endnu ikke er vedtaget og bliver man tildelt en FP med tidshorisont. Pga. omtalte 40 års-regel. Så er det til tasterne og anke! :eek:

Vovse 04-03-2011 12:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Peppe (Send 153226)
Dog er det ikke alle SBér som er sags mishandlere. Der er faktisk også nogle meget fair imellem.

Jeg må give dig fuldstændig ret.:)

Jeg mødte da hele 2 meget fair sagsbehandlere i løbet af mine 15 år i systemet.

Ironi kan forekomme.;)

Mcavforfanden 04-03-2011 12:25

Tak for svarene :)

Kan ikke rigtigt bestemme mig for hvad jeg hælder mest til, det er skønt at komme lidt ud, men mine smerter forværres kraftigt de dage jeg er på job.

Nu må jeg se hvad der sker :)

Har været i systemet i ca 5 år..

popiae 05-03-2011 00:47

Det bedste du kan gøre for dig selv, er at arbejde det du kan balanceret med dit hjemmeliv.
Lad være med at arbejde mere end du også kan holde til det på sigt.

Herefter må det være op til kommunen at afgøre om du kan tilbydes fleks eller pension.

VH Popiae

Adi 05-03-2011 11:58

hejsa
 
jeg har ikke oplevet en ordentlig sagsbehandler endnu og jeg har kontaktet en del siden jeg var 17 år.

jeg er snart 32 år men jeg glæder mig til den dag der dukker en op som ser mig som person og ikke en sag som bare skal af bordet.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:06.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension