K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   kontanthjelp men kan ikke få noget (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10907)

teredo 12-12-2009 18:29

kontanthjelp men kan ikke få noget
 
Hjælp mig
Jeg kørte galt d7-7 2005 og kom i arbejsprøvning
Så d 18-7 2007 blev jeg kørt ned igen og det helle starte forfra har nu været i job træning 4 gange og kommunen mener ikke det er nødvendig at prøve mere kommer ikke tilbage på arbejdes market har fået afslag på pension 3 gange.
Og er nu sent på kontant hjalp. Har en forsikring ved pfa hvor jeg var ved sec læge i Odense og han sage at jeg var mindst 2/3 invalid, jeg får ikke noget af kommunen dag jeg er gift har hus bil osv., de begrunder det med at jeg ikke er færdig behandlet skal til en neulog med mit hodepine, kan ikke lige se hvad det skulle hjælpe på mit ben arm og ryg og nakke, jeg er ikke medlem af en fagforening, men er her en der kender en god advokat.
Har fåndet et sted hvor jeg kan komme i flexjop. Men kommunen har indstillet min med afslag. Så jeg er for dårlig til arbejdsprøvning men for rask til pension, hvad gør man

Enteneller 12-12-2009 18:37

Hej Teredo,

Det lyder da frygteligt, det der er sket for dig. Hvad lød din arbejdsprøvning på af timer pr. uge og dertil arbejdsevne vurderingen fra kommunen ?

Velkommen til.

EE

teredo 12-12-2009 18:42

jeg var der 20 timer
men det var som have mand på et pleje hjem. og dag mit ben og arm ikke er så god kunne de ikke bruge mig det var for fysiske. men har fåndet et nyt sted hvor jeg kan komme på flexjop og de kender mine skåne hensyn , men kummunen indstille min med afslag

Pozac 12-12-2009 18:43

Av.. det lyder ikke rart :kram:

Hvis du søger ftp på det foreliggende skal kommunen i tilfælde af afslag dokumentere de skridt du skal gennemgå for at blive afklaret færdig!

Du skal anke dit seneste eller næste afslag! Det er den eneste måde at få kommunen til at makke ret, desværre. Sagsbehandlingstiden her er nok lang dog :(

Får selv fra en lignende erhvervsevne forsikring fra Pfa, og de tager beslutningen uafhængig af kommunens vurderinger (gudskelov). Du kan ikke få kontanthjælp udbetalt samtidig med denne forsikring. Der er så forskel på hvor meget kommunerne vælger at lukrere på dette, min kommune udnyttede det yderste de kunne slippe afsted med..

Ank ank ank, så de lokale kassetænkende matroner (ja undskyld, men det er hvad de lokale her er!) kan komme på andre tanker!!

teredo 12-12-2009 18:49

ville bare mene at så er man da stadig syg, intil jeg har være ved neolog hvor jeg først kan få tid d 16 marts .. ha ha, så må nok sælge hus bil og kone , det skal jo ikke gå ud over dem at jeg blev kørt ned af en gammel kæling, hvor hindes forsikring selskal har sent sagen til arbejsmarkestyrelsen , så også her er det forfra suk

Ninja 12-12-2009 19:05

Uha nej, sælg endelig ikke konen!!, hahahaha....:D

Sikke en redelighed, håbder der kommer nogen fordi der kan råde dig.


:kram:

storesøster 12-12-2009 19:09

Tjah jow....den gamle kælling kørte dig sikkert ned med vilje. Jeg havde da et råd eller to at give dig, men da jeg selv er at betegne som en gammel kælling sååå.

Ville være skønt hvis en ordentlig tone kunne genoprettes og vedligeholdes på K10 også selv om man er ulykkelig og frustreret.

Enteneller 12-12-2009 19:12

Altså, Hvem er den "gamle kælling "??

teredo 12-12-2009 19:20

beklaer mine udtryk ,,, man bliver bare lidt sur på systemet som ikke er der

Enteneller 12-12-2009 19:23

Ok. Hvad siger din arbejdsevne vurdering ?? Og din sagsbehandler. Det kan jo godt være at du vil fleksjob et andet sted, men vil kommunen også fleksjob i flg. deres arbejdsevne vurdering ??


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:03.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension